NTLDR ontrbeekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovoormolen

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
6
Ik krijg de volgende foutmelding:

NTLDR Ontrbeekt.
Druk alt+ctrl+delete om opnieuw op te starten.

Ik ken het probleem. En ik weet dat het normaal op te lossen is door van mijn cdrom drive af op te starten, echter mijn cdrom drive is kapot, bovendien is het een laptop dus diskette is ook geen oplossing, aangezien er geen diskette-drive is. Iemand suggesties?
 
Is de laptop bootable van usbstick?

Maak dan hierop een bootdisk aan.
Zet hier ook de bestanden bij die je eigenlijk van de cdrom af moet halen, om de boel te herstellen.
 
Hoi !

Ik gebruik in dergelijke gevallen een externe CD-Rom speler via USB, maar die aanschaffen maakt waarschijnlijk geen groot verschil met een nieuwe CD-speler voor je laptop.

Je kunt proberen de benodigde bestanden op een geformatteerde USB-stick te zetten en daarvan te kopieeren, maar dan moet je in het BIOS kunnen instellen dat je USB kunt gebruiken voordat Windows is opgestart.

Ik zou me een hoop moeite besparen en een nieuwe speler kopen !

Succes,

Harry.
 
Bedankt voor de reacties!

Ik had al gecontroleerd of mijn laptop bootable was van USB en dat is hij gelukkig wel. Echter, ik heb nu geen usb stick bij de hand en ik zou hem het liefst vanavond nog repareren. Zou het wellicht ook mogelijk zijn om van externe harddisk met bijv. knoppix oid. te booten?

Bvd.
 
xp "cross-installatie"

Een vrij simpele vraag: Is het mogelijk om de harde schijf van mijn laptop in een desktop-pc in te pluggen (fysiek is het mogelijk, heb er een adapter voor), op die pc windows xp erop te installeren en hem dan weer terug te zetten in mijn laptop (zodat ik daar dan windows xp heb).

bvd,

marco voormolen
 
Nee, je krijgt conflicten. Met Windows 98(se) kon je dat nog wel doen, maar Xp zal het niet(of niet lekker) mee werken.
 
Is er dan wellicht een andere oplossing? Dit is wat er aan de hand is:

- NTLDR ontbreekt - probleem op mijn laptop.
- Laptop cd-drive kapot.
- Laptop heeft geen floppy drive.
- Laptop ondersteunt booten vanaf usb-stick niet.
 
Je kan wel proberen, met de laptop schijf in een pc de volgende bestanden in de root van de C partitie te kopieren:
Kopieer de NTLDR, ntdetect.com, en boot.ini, daarna de schijf weer in de laptop doen en kijken of ie weer doorstart.
 
het is wel mogelijk .
maar in de regel werkt het niet .
xp zoekt na install naar de chipset drivers .
en die verschillen van een desk en laptop
Laptop cd-drive kapot dus een nieuws/tweedehands scoren
 
Beiden bedankt voor jullie antwoord. Ik ga het even proberen. Over die 2e-hands cd-drive: het is helaas geen uitneembare en ik vind het een beetje "tricky" om in mn laptop te gaan knutselen.
 
Zorg als je de laptopschijf in een pc zet, deze als Slave erin gezet wordt.
 
zou het wellicht mogelijk zijn om de windows-cd op een partitie van mijn laptop-harde schijf te kopieren/backuppen, deze dan weer in mij laptop terug te plaatsen en dan windows vanaf die partitie te installeren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan