ntldr

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2002
Berichten
152
goedenavond.

wie kan mijn vertellen wat er aan de hand is als ik de melding krijg (NTLDR ontbreekt).
ik wil win. er opnieuw opzetten maar krijg dan deze melding.


Gr.Martin
 
Hoe probeer je opnieuw te installeren?
Met een XP cd opstarten en dan installeren kun je deze melding niet krijgen, het is de bootloader van XP, en die wordt alleen gevraagd/gebruikt bij een normale opstart van het OS.
 
Stop de windows cd in de speler en start de pc opnieuw op vanaf de cd
kies voor starten met dosprompt.

Ga naar de map i386 op de cdrom en kopieer de volgende bestanden uit die map naar de root van de hd waarop windows is geinstalleerd.

ntldr en ntdetect.com.

Verwijder de disk en start de pc normaal op, dan zou het weer moeten werken.
 
de schijf waar xp op moet is leeg, maar de inst. is nu wel begonnen.
dus even zien wat hij doet
 
de intal. gaat goed maar,
maar de pc gaat daarna uit en weer aan, en Windows intal. alles weer opnieuw .
normaal moet Windows vanaf CD starten en let op dat je tijdens de allereerste momenten op een willekeurige toets drukt als daaromtrent een boodschap in beeld komt.

endat krijg ik niet,dus windows blijft maar opnieuw instl. bij elke opstart.
wie weet raad.

martin
 
wat gebeur er als je cdrom/dvd speler als first boot device zet.
kijk hier eens naar in de bios.
 
hij staat als eerst........en wat ik ook doe ik krijg de regel niet druk op een toets, hij gaat gelijk door.

dus als de pc weer opnieuw op moet starten begind de instl. weer opnieuw.


martin
 
Wat instl betekend ben ik wel achter, zijn je letters op?:)

Heb je een SATA schijf waarbij je via F6 ook eerst de controller drivers moet laden?
En als hij doorstart, en er staat niets op d schijf, hoe kan hij dan weer gaan installeren?

In feite praat je jezelf tegen.:confused:

Ten eerste die je wel een goede opstartbare XP cd te hebben, dan moet idd de bootvolgorde in de bios goed staan, dan wordt er sowieso gevraagd of je ervan op wilt starten en dan bij een SATA schijf misschien ook met F6 de drivers laden, andere smaken zijn er niet.
 
Wat instl betekend ben ik wel achter, zijn je letters op?:)

Heb je een SATA schijf waarbij je via F6 ook eerst de controller drivers moet laden?
En als hij doorstart, en er staat niets op d schijf, hoe kan hij dan weer gaan installeren?

In feite praat je jezelf tegen.:confused:

Ten eerste die je wel een goede opstartbare XP cd te hebben, dan moet idd de bootvolgorde in de bios goed staan, dan wordt er sowieso gevraagd of je ervan op wilt starten en dan bij een SATA schijf misschien ook met F6 de drivers laden, andere smaken zijn er niet.

(druk op een willekeurige toets als u vanaf cd wil opstarten)
deze zin krijg ik dus niet..............dus als het eerste gedeelte van xp gedaan is start de pc weer opnieuw op toch,en dan zou je die zin weer moeten zien maar nee hij begind weer gelijk opnieuw met installeren, dus niet op het punt waar hij door zou moeten gaan.
 
(druk op een willekeurige toets als u vanaf cd wil opstarten)
deze zin krijg ik dus niet..............dus als het eerste gedeelte van xp gedaan is start de pc weer opnieuw op toch,en dan zou je die zin weer moeten zien maar nee hij begind weer gelijk opnieuw met installeren, dus niet op het punt waar hij door zou moeten gaan.

op deze zin moet je de eerste keer toch op een toets drukken.
de cd start gelijk door:evil:


maar ben dat ding nu wel zat..........de hele dag aan de gang om er gwoon xp op te zetten, mag van mij het raam uit:mad:
 
Is het wel een originele XP cd? geen andersoortige zoals een voorgekauwde of een herstel cd ofzo?

Wat je nu verteld kan eigenlijk helemaal niet, de eerste keer zou je ervan gebruik moeten maken om te installeren, daarnaa moet jer af blijven, alhoewel dat bij jou niet uitmaakt.

Zie aan een andere XP cd te komen, dit lijkt wel een unattended install cd met de hik.:)
 
Is het wel een originele XP cd? geen andersoortige zoals een voorgekauwde of een herstel cd ofzo?

Wat je nu verteld kan eigenlijk helemaal niet, de eerste keer zou je ervan gebruik moeten maken om te installeren, daarnaa moet jer af blijven, alhoewel dat bij jou niet uitmaakt.

Zie aan een andere XP cd te komen, dit lijkt wel een unattended install cd met de hik.:)


( de eerste keer zou je ervan gebruik moeten maken om te installeren, daarnaa moet jer af blijven,)dit doe ik dus ook.MAAR IK KRIJG DIE ZIN DE EERSTE KEER NIET TE ZIEN.

maar voor mij is de vraag klaar..........krijg het gevoel niet voor vol gezien te worden:(
 
Dat gevoel krijg ik ook, 2 x iets vragen zonder antwoord erop te krijgen daar wordt je idd narrig van, iedereen wil helpen, maar als je niet geholpen wil worden, tja dan houdt het op.
 
Is het wel een originele XP cd? geen andersoortige zoals een voorgekauwde of een herstel cd ofzo?

Wat je nu verteld kan eigenlijk helemaal niet, de eerste keer zou je ervan gebruik moeten maken om te installeren, daarnaa moet jer af blijven, alhoewel dat bij jou niet uitmaakt.

Zie aan een andere XP cd te komen, dit lijkt wel een unattended install cd met de hik.:)

hier vraag je het voor de eerste keer.


en het gaat erom waarom ik het scherm niet krijg met die tekst waarop ik de 1e keer op een toets moet drukken.
of tik ik het nu allemaal verkeerd................
 
Hoi !

Begin es helemaal opnieuw: opstarten vanaf een Win98 bootflop (www.bootdisk.com), fdisk intrommelen, partitie verwijderen opnieuw partitioneren, opnieuw opstarten, formatteren.

Bootvolgorde weer veranderen, opstarten van de WinXP-CD.


Lukt het nu ?

Greetz,

Harry.
 
Harry.

ik kan het probleem niet vinden,dus heb ik maar een nieuwe schijf en cdrom / brander erin gezet en weer opnieuw begonnen en gedaan wat jij zij .
ik heb xp er nu opstaan dus wat de fout is geweest weet ik nog niet maar hij draait.

Gr.Martin
 
Hoi !

Hoe dan ook: blij dat het werkt !

Hang dieoude HDD es als slave erbij en kijk dan es hie die er uit ziet/wat er op staat !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan