Ntldr

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mindy011

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Hallo,

Ik heb een tweedehandse laptop Dell Inspiron 8600 gekocht. Maar als ik hem opzet komt er alleen "NTLDR ontbreekt Druk Ctrl Alt Delete om opnieuw op te starten" op het scherm. Ik doe dit, maar hij blijft hetzelfde zeggen.

Ik heb geen recovery cd of installatie cd van windows xp.

Kan er iemand me helpen om dit probleem op te lossen?

Thx:)

1. Als er geen bestanden nodig heb van de laptop hoef je geen boot cd te maken , anders adviseer ik je om mini xp te downloaden , waarmee je bestanden er afhaalt.

minixp (is een livecd alleen dan met xp er op)

2. je zou dell kunnen bellen of ze de cd naar je toekunnen sturen of aan de persoon vragen waar je hem hebt gekocht vragen voor recovery cd

Staat er niet gewoon een verborgen herstel partitie op de harddisk?

Toch bij iemand een volledige XP cd lenen, en verder deze procedure volgen:
Methode 2: De herstelconsole gebruiken

1. Gebruik de Setup-diskettes of de cd-rom van Windows XP om de computer opnieuw op te starten.
2. In het scherm Welkom bij Setup drukt u op R om de Windows XP installatie te herstellen.
3. Typ het nummer dat overeenkomt met de Windows-installatie die u wilt herstellen en druk op ENTER. Typ bijvoorbeeld 1 en druk op ENTER.
Dit komt allemaal overeen met wat hier over herstelconsole wordt gezegd, vanaf Optie 2: De herstelconsole van Windows opstarten vanaf de cd-rom van Windows XP
4. Typ het beheerderswachtwoord en druk op ENTER. Is er geen beheerderswachtwoord, dan gewoon op ENTER drukken zonder iets in te vullen
5. Typ map en druk op ENTER. Let op de stationsaanduiding voor het cd-rom-station dat de cd-rom van Windows XP bevat.
6. Typ de volgende opdrachten en druk na elke opdracht op ENTER, waarbij station de stationsaanduiding is die u hebt getypt in stap 4 van methode 2, 'De herstelconsole gebruiken', eerder in dit artikel:

copy station:\i386\ntldr c:\
copy station:\i386\ntdetect.com c:\

Als u wordt gevraagd het bestand te overschrijven, typt u j en drukt u op ENTER.

Opmerking in deze opdrachten zit een spatie tussen ntldr en c:\ en tussen ntdetect.com en c:\.

Dus stel dat je bij 5. hebt achterhaald dat de CD-rom speler schijfletter D: heeft, dan wordt het:

copy D:\i386\ntldr c:\
copy D:\i386\ntdetect.com c:\

Als u wordt gevraagd het bestand te overschrijven, typt u j en drukt u op ENTER.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan