NTOSKRNL.EXE is missing or corrupt + nog wat probs er rond ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommyD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Berichten
4
Heb nogal een wat raar probleem :p
wanneer ik de pc boot heb ik steeds de error melding NTOSKRNL.EXE is missing or corrupt. niet zo erg gewoon repairen met de XP disc. probleem is dat geen enkele keyboard werkt tijdens het booten, zelf geen gewone PS/2.

Dus ik kan niet in windows geraken en ook niet in de bios of CD :confused:

ook met een andere HDD met XP gaat het niet.
enig idee ?
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem is als volgt te verhelpen:

- Gebruik de Windows XP CD en start de computer op. Als deze een bericht geeft (zoals "Press anykey to boot from de cd-rom") druk dan een knop naar keuze in (als het goed is werkt dit wel).
- Als setup start druk op R. Je komt nu in de "Recovery console".
- Kies eventueel voor Windows XP en geef het Administrator wachtwoord op (als je die ingesteld hebt).
- Typ in:
expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
- Bevestig de vraag met Y
- Typ Exit en de computer start opnieuw op.

Succes :)
 
ja dat wist ik al :thumb: probleem is dat ik niet kan drukken op any key want men keyboard gaat niet bij het booten,ik kan dus ook niet in xp recovery :confused:
zit dus met 2 probs in een keer.

versta er egt niks meer van :p
 
hmm... ik had niet verwacht dat het keyboard nu ook niet zou reageren. Doet het PS/2 keyboard het ook niet?

Misschien een Bios reset en vervolgens de PS/2 keyboard aansluiten als hij het niet doet.
Je reset de Bios door de pc van de stroom af te halen, de batterij te verwijderen en vervolgens met iets metaals contact maken met de plus en min pool (een paperclip of een schroevendraaier.

Als het toetsenbord het dan nog niet doet, dan zou hij misschien wel een kapot kunnen zijn (?)
 
Laatst bewerkt:
de bios heb ik ook al gereset en heeft dus ook al niet geholpen.
maar of men ps/2 keyboard kapot is ... zou echt raar zijn, gebruik hem al lang en nooit problemen had en het is gebeurd toen ik niet thuis was.
ik was op vakantie en heb de computer volledig afgelegd (uit stopcontact) toen ik thuis kwam had ik die problemen. heb dus dat toetsenbord nooit aangeraakt :confused:
heb wel nog usb keyboards maar dat lukt ook niet.
 
Vaag probleem :confused:. Ik begin te denken dat er iets misgegaan is bij het erafhalen van de stroom.
Het kan zo zijn dat u in de overtuiging was dat de pc was afgesloten, terwijl deze nog bezig was met afsluiten. Ook kan het zo zijn dat de pc (inhoud) wat verouderd is. Vervolgens ontstaat er schade aan de hardware (het moederbord zeer waarschijnlijk).
Om te achterhalen of het echt niet aan uw toetsenbord ligt (wat ik betwijfel) kunt u het beste deze aansluiten op een andere pc, bijvoorbeeld op die van de buurman. Als hij het dan wel doet zult u op zijn minst het moederbord moeten vervangen.
Ik hoop voor u dat er nog garantie op zit.
 
ja, nu je het zegt. het zou wel eens kunnen dat de pc nog niet volledig afgesloten was toen ik de stekker verwijderde.
alles moest ook zo snel gaan voor vertrek.
nu ja, is ook niet zo erg. zal het een tijdje met de laptops moeten redden.
maar toch hartelijk bedankt voor de hulp :thumb:

en ik zal in het vervolg wat beter opletten bij het erafhalen van de stroom ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan