ntoskrnl.exe - kan pc niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinfleuren

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Berichten
6
bij het opstarten van de laptop staat de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevond:
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

Ik heb het volgende geprobeerd:
originele windows xp cd in de cd speler gestopt, deze start hij niet op (in bios staat wel dat hij eerst moet opstarten vanaf cd rom)

recovery cd in de cd speler gestopt, deze start hij wel op, maar ik wil mijn bestanden niet kwijt die op de hd staan. Ik kan dan wel kiezen voor prompt modus, dan krijgt hij de letter A: toegewezen en kan ik op de cd zoeken. Het bestand staat er natuurlijk niet op :( dus ik probeer de xp cd er weer in te doen en daarop te zoeken maar dan kan hij de cd ineens niet openen.

ik heb ook een usb stick in de pc gestopt met het bestand erop, deze kon ik dus ook nergens openen (als ik in de mc dos modus was via de recoverycd)

Ik kan ook de hd er niet uithalen (laptop) dus voor mij is het spoor nu bijster. Het merendeel van de oplossingen die op dit forum worden gegeven heb ik geprobeerd, dus vandaar dat ik dit opnieuw breng.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen,

groetjes kevin
 
Hoi Kevin,

Aangezien je hier aan het posten bent, lijkt het me logisch dat je beschikt over een andere computer :)

Op de andere computer, die het wel doet, moet je even Linux Ubuntu downloaden (klik). Na het downloaden, even branden op een dvdtje. Dan de pc herstarten, en Linux Live CD opstarten (Als het goed is, start het menu automatisch op). Dan kan jij je belangrijke documenten (voor de zekerheid) backuppen op iets anders.

Is de CD van Windows XP niet beschadigt waardoor het niet kan opstarten?

Kan je de PC wel in veilige modus starten? (F8 intrommelen tijdens het opstarten)
 
niet gelukt

de laptop is toch overleden (althans de hd) bedankt voor je reactie, ik zal maar opgelost zetten, maar dat was het natuurlijk niet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan