Ntuser.dat.log

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ral0606

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
12
Hey Beste Mensen

even een vraagje want ik heb weer eens iets wat me ongerust maakt.
Het bestandje NTUSER.DAT.LOG moet op je computer staan,dit zijn je instellingen ofzo?
Hoe kan 't dat me dat nu pas opvalt,staat ineens los in de map met alles onder mijn account?En er zijn er twee van;LOG1 en LOG2.De ene staat bij;Aanmaakdatum 09-04,Gewijzigd 09-04 en de andere staat bij;Aanmaakdatum 09-04 maar deze blijft aan het wijzigen,verspringt ieder minuut zolang ik nu achter m'n computertje zit,nu dus;Gewijzigd op 03-06. 1:40.
Wat is dit nu?
Heb sinds kort vista Service pack 1 geupdate,maar euh dat weet ik dan ook niet....

Groetjes Roland
 
In de NTUSER.DAT bestanden staan de eigenschappen van jou profiel.
Bestandjes kun je gewoon laten staan.
 
Also in the root of the user's profile directory is found the NTUSER.DAT file and NTUSER.DAT.LOG file. The NTUSER.DAT file contains user specific registry settings from the HKEY_CURRENT_USER subtree in the NT registry. The .LOG file is a transaction log file for these registry settings.

Wel vreemd dat je opeenlopende nummers krijgt, kan daar niet zoveel info over vinden.
 
ja dat vind ik ook raar en waarom twee?
Kan ze ook niet verwijderen want da is natuurlijk in gebruik als mijn pc aanstaat.
Danjewel
Gr...Roland
 
Laatst bewerkt:
wel als je denkt dat het een virus is of spyware, scan dan eens met je antivirus en ook eens met superantispyware

Is nergens voor nodig, want het is geen spyware of virus.
Dit zijn bestanden die betrekking hebben op jouw profielinstellingen.
In windows xp heb je ntuser.dat
Met Vista heb je indd 2. Dat was mij ook al opgevallen. Maar heeft dus niks met virussen te maken.
Gewoon lekker laten staan en niks mee doen.

In je NTuser.dat staan per user al je desktop- en registersettings.
Als je deze verwijdert krijg je bij de volgende keer dat je je aanmeldt een kopie van de standaard user en zullen deze instellingen jouw instellingen worden.
Als je het origineel kwijt bent, ben je dus je printer(s) en alle andere persoonlijke instellingen kwijt. Deze zul je na opnieuw aanmelden opnieuw moeten toevoegen en wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan