Nu wachten of gelijk halen : W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stroop

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2009
Hoi allemaal ,

Ik ga een game pc hale rond kerst.
En het liefst met windows 7.
Maar nu heb ik wart rond gevraagd en een vriend zei dat W7 rond 250 ging kosten ?
Kan ik dan nu niet beter de pc al bestellen met Vista premium met W7 voucher ?
En zit daar nog verschill tussen ?
Voucher of gwn in 1 keer ?

Hartelijk bedankt !~

Grz. Niels

Rond de kerst zijn we al weer een week of 12 verder en dús zijn de hardwareprijzen al weer wat gedaald. Nu of met de kerst kopen maakt voor 7 niet uit, wel voor je portemonnee.

Maar ik bedoel : wat is het verschil tussen Vista + voucher of in 1x w7 halen.
Als dat 150 euro scheelt...

Rond de kerst zijn we al weer een week of 12 verder en dús zijn de hardwareprijzen al weer wat gedaald. Nu of met de kerst kopen maakt voor 7 niet uit, wel voor je portemonnee.
De nu blauw gemaakt tekst uit mijn vorige bericht is niet helder? Portemonnee sloeg op de hardware...........

Azerty voor een retail Link

En dat is nou juist het verschil retail of OEM, 7 word namelijk (Retail) zelfs iets goedkoper dan Vista. Maar bij een PC aanschaf betaal je de OEM prijs dus zal wachten niet heel veel uitmaken. een Vista + Voucher (OEM) is dan waarschijnlijk om en nabij net zo duur als een Windows 7 (OEM)

De oem is me wel allemaal bekned.

Ben idd benieuwd wat de prijzen zullen gaan worden.Zie nog beetje onduidelijkheid..
w7 goedkoper als vista??

Misschien wel een domme vraag...
Maar wat is het verschil tussen Vista OEM en gwn Vista ? :o
En hoe komt dat dat het prijsverschil dik 250 euro is ? :o

OEM geldt alleen voor de machine waarop die Windows is meegeleverd en een Retail en / of Corporate licensie kun je 'meenemen' naar een andere pc.

Hoi !

Ter aanvulling: Een OS OEM-versie is in principe bestemd voor systeembouwers.

Maar: ook voor particulieren is het mogelijk een OEM-versie aan te schaffen, bijv.: http://www.alternate.nl/html/shop/c...l1=Besturingssystemen&l2=SystemBuilder+/+OEM&

Het is wel zo dat je bij een OEM-versie geen recht hebt ook ondersteuning van @Microsoft, en je kunt de OEM-versie maar op 1 PC installeren.

Dat moet de OEM-fabrikant (jij, dus) zelf oplossen.

Greetz,

Harry.

Maar met een gewone versie kan ik toch ook wel mee uit de voeten ?
Of moet ik echt voor OEM gaan ? :o

Hoi !

Nee hoor; retail-versie werkt uiteraard ook prima !

Maar kost wel wat meer.....

Greetz,

Harry.

Ik heb volgensmij een OEM van XP, en deze heb ik al op 10 verschillende computers geïnstalleerd tewijl het eigenlijk bedoelt is voor 1 computer. Ik koos gewoon altijd voor Activeer via telefoon als het niet lukte, dus voor prijsverschil lijkt mij de OEM net zo goed?

Hoi !

Tja, dan heb je mazzel gehad !

Maar sinds Vista gaat dat niet meer zo eenvoudig....

Bovendien: de laatste tijd worden steeds meer van jouw soort installatie's : non-genuine" verklaard.

Greetz,

Harry.

windows7

Hoi allemaal ,

Ik ga een game pc hale rond kerst.
En het liefst met windows 7.
Maar nu heb ik wart rond gevraagd en een vriend zei dat W7 rond 250 ging kosten ?
Kan ik dan nu niet beter de pc al bestellen met Vista premium met W7 voucher ?
En zit daar nog verschill tussen ?
Voucher of gwn in 1 keer ?

Hartelijk bedankt !~

Grz. Niels

hallo
met ingang van 22-10-09 te koop. window7 home premium licentie en media, Kosten 111 euro, ( 64 bits nederlands,) Systeemvereisten min processortype intel x86, min ramgeheugen 1gb ,min ruimte op de vaste schijf 16 gb, besturingssysteem: licentie en media aantal 1,media dvd-rom,licentiegeg. 64-bit,In Duitsland en Frankrijk tot January 50euro,retail 119 euro daar hebben ze introductiekorting.
Greetz Bill Gates:thumb:

Windows 7 zal de nieuwe standaard worden dus ja het is wel aan te raden Windows 7 te kopen ipv Vista. Vista is een mooie optie maar W7 draait sneller meer opties dus wat wil je nog meer?

OEM versie zal rond de 120 euro liggen, en ik neem aan dat je hem alleen voor je eigen pc gaat gebruiken dus :) .

Succes met je beslissing!

windows7

hallo
met ingang van 22-10-09 te koop. window7 home premium licentie en media, Kosten 111 euro, ( 64 bits nederlands,) Systeemvereisten min processortype intel x86, min ramgeheugen 1gb ,min ruimte op de vaste schijf 16 gb, besturingssysteem: licentie en media aantal 1,media dvd-rom,licentiegeg. 64-bit,In Duitsland en Frankrijk tot January 50euro,retail 119 euro daar hebben ze introductiekorting.
Greetz Bill Gates:thumb:

Bedankt voor jullie reacties.
Nu ben ik er uit , ik ga voor de OEM versie als die uit er is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan