nul meenemen in functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerwinEderveen

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2011
Beste mensen,

Ik heb de volgende functie. in de reeks staan waarden van 0901 echter leest hij dit nu als 901. Hierdoor kan ik moeilijk een selectie maken. 09 staat voor het jaar 2009 en bijvoorbeeld 11 staat voor jaar 2011. Echter door nu een selectie te maken lijkt het of 2009 later is dan 2011 terwijl dit dus andersom moet zijn. Weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat hij de nul ook ziet als een cijfer?

Function Getalletje(Veld As String)
Dim i As Byte, x As Byte, iWaarde As Long

i = 1
Do Until IsNumeric(Mid(Veld, i, 1))
If i = Len(Veld) Then
Exit Function
End If
i = i + 1
Loop

Do While IsNumeric(Mid(Veld, i, 1))
iWaarde = iWaarde & Mid(Veld, i, 1)
i = i + 1
Loop
Getalletje = iWaarde
End Function

Hopelijk kan iemand mij helpen!

met vriendelijke groet,

Gerwin Ederveen

Zelf heb ik ook te maken met de 0 in mijn reeksen en heb even gekeken hoe dat bij mij staat.

In mijn tabel staat de veldeigenschap op tekst maar de notatie is 00000 waardoor access weet dat er 5 getallen ingevoerd moeten worden. Indien er een nul voor staat weet access ook dat dit een nul is en bij het selecteren oplopend / aflopend krijg ik de juiste reeks.

Probleem bij mij is dat het geen tabel maar een query is. Weet je toevallig hoe je het bij een query kan doen?

Ik kan onder de kolom van mn query met rechts clikken en dan eigenschappen >> notatie kiezen.
Laat me ff weten of het werkt.

Notatie aanpassen werkt niet, omdat je daarmee de inhoud van een veld niet aanpast, alleen het uiterlijk. En daar heb je dus niks aan. Je moet de functie een beetje aanpassen:

Code:
Getalletje = Left("0000" & iWaarde,4)[/COD]

Hiermee voeg je een extra voorloopnul toe aan het resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan