• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nul waarden niet herkenen als getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

galletje

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2010
Hallo medegebruikers,

Ik zit met een probleem.

Ik heb een spreetsheet gemaakt die kijkt naar 1 externe excel file. Hieruit haald hij contstand data.
Met deze code: =[NOTP.xls]Sheet2!$C$4:$C$29

Deze data word weer vergeleken met een ander sheet en gekeken of hij al een maand eerder ook al voorkwam.
Met deze code: =IF(ISNA(VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$2:$K$29,11,FALSE)),"",VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$1:$K$29,11,FALSE))
Als dat zo is word er een value, in dit geval "Ja"ingevuld in cel H1.

Nu het probleem: Als de cel de waarde leeg(nul) heeft in de eerst externe excel file, ziet de sheet"Maand eerder" dit als waarde en plaatst dan overal in de H kolom de value "ja" In de hoofd sheet.

Ik heb geprobeerd het excel file erbij te doen maar is te groot.

Thanks galletje

Hallo galletje,

beetje lastig zonder sheet maar probeer eens of dit het probleem oplost..

=IF(AND(VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$2:$K$29,11,FALSE)<>"";ISNA(VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$2:$K$29,11,FALSE))),"",VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$1:$K$29,11,FALSE))

werk zelf met NL versie, enige fout die ik zie is een ; die een , moet zijn..

=IF(AND(VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$2:$K$29,11,FALSE)<>"",ISNA(VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$2:$K$29,11,FALSE))),"",VLOOKUP(A4,'Maand eerder'!$A$1:$K$29,11,FALSE))

werk zelf met NL versie, enige fout die ik zie is een ; die een , moet zijn..

Hallo Roel jongman,

Ik heb het getest maar helaas werkt niet. Kan ik niet ergens de bestanden heen sturen zodat jezelf een blik kan werpen.

Galletje

ik heb je een prive berichtje gestuurd voor het mailadres, die zet ik maar niet op het publieke forum :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan