• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nul waarden niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donnie D

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2005
Hallo,

Dit onderwerp is vaker naar voren gekomen, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een standaard factuur opmaak in Excel. Nu wil ik in kolom H cellen met waarde 0 niet weergeven.

De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Extra>Opties>Weergave>Nulwaarden uitvinken
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;;@
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: #.##0_-;#.##0-;

Wat er vervolgens gebeurt is dat er inderdaad niets wordt weergegeven in de regels met lege cellen, maar de kolom (kolom H) is een doorlopende formule, als ik dan weer bij een nieuwe regel wat invul dan komt er een enkel getal te staan, zonder cijfers achter de komma en het euro teken, en dat is wel de bedoeling. Verander ik het via celeigenschappen weer in Financieel dan wordt de 0 waarde ook weer weergegeven.

Als er in kolom H een 0 waarde in de cel staat moet dit niet worden weergegeven, maar als er wel een getal in staat (d.m.v. een formule) moet dit het € teken worden met 2 cijfers achter de komma.

Dit krijg ik niet voor elkaar. Iemand van jullie wel?

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage Factuur voorbeeld.xls

Code:
=IF(B17="";"";SUM(B17*F17))

Werkt het met deze formule (In cel H17 en daarna doortrekken naar beneden) wel naar behoren?

Het werkt (nog) niet. Excel geeft aan dat er een fout zit in de formule (#NAAM?). Ik heb gecontroleerd of ik de formule juist heb overgenomen, volgens mij wel... :confused:

Bijna goed wally1968. Alleen moet er in kolom H voor de getallen nog een € teken komen.

Selecteer de cellen van kolom H klik rechts dan celeigenschappen kies dan financieel en bij symbool kies je voor het euro teken

Thanks wally1968, het werkt. :thumb: Wat ik hieruit begrijp is dat het wel met een 'speciale' formule moet. Niet alleen even ergens wat celeigenschappen wijzigen of een vinkje aan of uit zetten...:)

Ik heb gecontroleerd of ik de formule juist heb overgenomen, volgens mij wel...
Ik heb de engelse versie en daar spreek je over 'IF'
De vertaling naar de nedelandse versie is 'ALS'

en 'SUM' wordt 'SOM'

Deze zou ik hiervoor gebruiken.

Code:
=ALS(AANTAL(B17:G17)=3;B17*F17;"")

selecteer maar eens een cel in de kolom H en dan zie je de formule in de formulebalk boven staan. Ik heb alleen jou formules een beetje aangepast

@wally1968,

Code:
=ALS(B17="";"";SOM(B17*F17))
zet eens een spatie of tekst in B17 , en SOM voor (B17*F17) lijkt mij ook overbodig

Code:
=ALS(AANTAL(B17:G17)=3;B17*F17;"")
Met deze formule word er niet gereageerd op tekst of een spatie in B17.

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd aangezien je al een oplossing hebt, maar er is ook een manier om dit probleem op te lossen binnen de cel eigenschappen. Het uiterlijk wordt er niet anders om dan de formule die is opgegeven. Stel dat je heel veel formules hebt in een Excel-bestand dan loont het om het via de cel eigenschappen te doen. Dat maakt hem iets "sneller".
hier de oplossing:

Code:
_-€ * #.##0,00_-;_-€ * #.##0,00-;"";_-@_-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan