Hallo,
Dit onderwerp is vaker naar voren gekomen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb een standaard factuur opmaak in Excel. Nu wil ik in kolom H cellen met waarde 0 niet weergeven.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Extra>Opties>Weergave>Nulwaarden uitvinken
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;;@
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: #.##0_-;#.##0-;
Wat er vervolgens gebeurt is dat er inderdaad niets wordt weergegeven in de regels met lege cellen, maar de kolom (kolom H) is een doorlopende formule, als ik dan weer bij een nieuwe regel wat invul dan komt er een enkel getal te staan, zonder cijfers achter de komma en het euro teken, en dat is wel de bedoeling. Verander ik het via celeigenschappen weer in Financieel dan wordt de 0 waarde ook weer weergegeven.
Als er in kolom H een 0 waarde in de cel staat moet dit niet worden weergegeven, maar als er wel een getal in staat (d.m.v. een formule) moet dit het € teken worden met 2 cijfers achter de komma.
Dit krijg ik niet voor elkaar. Iemand van jullie wel?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Factuur voorbeeld.xls
Dit onderwerp is vaker naar voren gekomen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb een standaard factuur opmaak in Excel. Nu wil ik in kolom H cellen met waarde 0 niet weergeven.
De volgende dingen heb ik geprobeerd:
- Extra>Opties>Weergave>Nulwaarden uitvinken
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;;@
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: 0;-0;
- Celeigenschappen>Aangepast>Formule: #.##0_-;#.##0-;
Wat er vervolgens gebeurt is dat er inderdaad niets wordt weergegeven in de regels met lege cellen, maar de kolom (kolom H) is een doorlopende formule, als ik dan weer bij een nieuwe regel wat invul dan komt er een enkel getal te staan, zonder cijfers achter de komma en het euro teken, en dat is wel de bedoeling. Verander ik het via celeigenschappen weer in Financieel dan wordt de 0 waarde ook weer weergegeven.
Als er in kolom H een 0 waarde in de cel staat moet dit niet worden weergegeven, maar als er wel een getal in staat (d.m.v. een formule) moet dit het € teken worden met 2 cijfers achter de komma.
Dit krijg ik niet voor elkaar. Iemand van jullie wel?
Alvast bedankt.
Bekijk bijlage Factuur voorbeeld.xls