• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nullen uit Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClipRijk

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2013
Beste Leden,

Het lijkt me zo'n makkelijke vraag maar ik kan het niet vinden. In het voorbeeld heb ik 3 omzetten van mensen per maand staan. Echter als iemand geen omzet heeft, komt hij toch terug in de draaibtabel. Is het mogelijk om de nullen weg te laten (onderdrukken)? Echter als Kees in Mei wel omzet heeft, moet deze uiteraard wel in de draaitabel terug komen.

En nog een vraag is het mogelijk om zonder fratsen de totaal telling te maken. Al kan ik me voorstellen dat dit niet werkt door de opbouw van de data (een maand is 1 kolom).

Ik ben benieuwd.

Bedankt alvast!

Bijlagen

Zie bijlage: je voegt zelf bij je gegevens een kolom "Som" toe, en die gebruik je als Report Filter om de rijen met 0 te verbergen.

Bijlagen

Zie bijlage: je voegt zelf bij je gegevens een kolom "Som" toe, en die gebruik je als Report Filter om de rijen met 0 te verbergen.

Beste WHER,

Ja dit deze kolom had ik zelf al gemaakt voor mijn YTD cijfers, maar niet bedacht om hem ook in de pivot te gebruiken en zo dus de nullen eruit te halen. Erg simpel en doeltreffend.

Echter dacht ik misschien dat dit ergens een optie zou zijn van de draaitabel, maar dat is dus niet zo. Maar maakt uiteraard niks uit, zo zijn we er ook!

Erg bdankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan