• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nullen verwijderen in een IP nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiSang99

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2012
Hallo,

In een range binnen een excel document staan op meerdere tabbladen (steeds in dezelfde range) IPnummers. We werken met meerdere mensen in dit excel document en sommige van mijn collega's zien het verschil tussen een punt en komma niet zo goed. Nu wil ik de cellen opmaken in een vooraf vastgesteld format. Dit blijkt lastiger dan ik dacht. Ik heb de opmaak van de cellen aangepast via celeigenschappen tab getal en dan aangepast. Daar heb ik ingevuld ###\.###\.###\.###
Wanneer ik nu 001002003004 intype dan vult excel daar netjes 001.002.003.004 in. Nu zou ik eigenlijk die nullen niet willen zien. Ik heb op internet en in dit forum al zitten zoeken naar een oplossing maar de meeste snap ik niet en die ik wel snapte werkte niet.

Ik wil in de cellen een vaste format van 1.2.3.4 of 10.20.30.40 of 1.10.1.101, enfin jullie begrijpen 't wel :). Nu begrijp ik dat excel soms het onderscheidt niet kan maken want als ik zonder punten 1101101 intyp bedoel ik dan het nummer zoals hierboven of is het misschien 11.01.10.1?

Ook zouden eventueel verkeerd getypte IPnummers (een komma i.p.v. een punt) automatisch aangepast moeten worden naar een getal met punten.

Ik wil daarom uitgaan van het intypen van alle 12 de getallen dat door de opmaak de puntjes ertussen worden gezet en dat daarna de overbodige nullen er weer worden uitgehaald.
Als er een andere simpelere oplossing is dan graag :))

Arthur

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
   If Target.Address = "$C$10" Then Target = Mid(Replace(Replace(Format(Replace(Target, ",", "."), "\.000\.000\.000\.000"), ".0", "."), ".0", "."), 2)
End Sub

Laatst bewerkt:
Domme vraag, waar zet ik deze code zodat alle tabbladen worden gecontroleerd. Doe ik dit direct in ThisWorkbook? Ik zit met Alt-F11 in de VBA module maar kan ff de privat sub Worksheet_SelectionsChange niet vinden
Ik neem aan dat ik bij Target.Adress ook een range kan opgeven bv. $U$14..$AA$94????

Script doet vreemde dingen. Als ik b.v. 10.10.10.10 intype, uit de cel ga en daarna weer terug naar de cel dan wordt het veranderd in 0.10.101.10 de tweede keer dat ik uit en in de cel ga komt er 0.1.10.110 te staan en de derde keer 0.0.110.110, deze waarde blijft dan vervolgens constant. Ergens klopt er nog iets niet in de VBA code

Er moet iets te verbeteren overblijven voor de vraagsteller. Daarmee maak je je tegelijkertijd de methode en de code eigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan