• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nullen verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ebru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebru

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hey Allemaal,

Ik heb flink wat data in excel bestanden staan. In deze data bevinden zich ook vele nullen die ik er eigenlijk niet in wil hebben. Nu had ik ctrl+f tabblad vervangen 0 in niets ingevuld, maar dan worden ook alle nullen achter andere getallen verwijderd zoals 20 wordt 2 of 405 wordt 45.

Ik wil eigenlijk alleen de losse nullen eruit. Nu ben ik al een tijdje handmatig bezig, nogal vervelend.

Kan iemand me helpen?

Gr, Ebru

Geef de cellen een aangepast masker: #
Selecteer dus alle betreffende cellen, klik rechts, kies Cel eigenschappen en geef ze bovenstaand masker.

Laatst bewerkt:
Hallo

Het kan natuurlijk ook (excel 2003):EXTRA>>OPTIES ga dan naat tab WEERGAVE en vink NULWAARDEN uit.

Voor excel 2010: Ga naar BESTAND>>OPTIES>>GEAVANCEERD scroll naar beneden en dan zie je WEERGAVEOPTIES VOOR DIT WERKBLAD vink EEN NUL WEERGEVEN IN CELLEN MET EEN NULWAARDE uit.

mvg Peter

Je kunt wel CTRL-H (zoeken en vervangen) gebruiken maar zorg dan dat de optie Identieke Celinhoud aangevinkt is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb inderdaad excel2003. Echt geweldig peter59, die functie moest ik hebben.
Edmoor en Roncancio ook bedankt voor jullie snelle reacties!

Die van peter559 kende ik ook nog niet :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan