NullReferenceException bij verhogen capacity list van objecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
570
Hieronder probeer ik een list aan te maken van objecten.
Bij het verhogen van de capacity:
Code:
this.TileTypes.Capacity = 9;
krijg ik de melding "Object reference not set to an instance of an object".

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik fout doe?
Code:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;

namespace TryListOfObjects
{
    public class TileType
    {
        public int SuperType_ID;
        public string BMP_Source;

        public TileType(int parSuperType_ID, string parBMP_Source)
        {
            SuperType_ID = parSuperType_ID;
            BMP_Source = parBMP_Source;
        }
    }

    public class TileTypeSet
    {
        public List<TileType> TileTypes { get; private set; }

        public TileTypeSet()
        {
            List<TileType> TileTypes = new List<TileType>();
            this.TestSet();
        }

        private void TestSet()
        {
            try
            {
                this.TileTypes.Capacity = 9;
            }
            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show("Capacaty uitbreiden NIET gelukt : " + ex.ToString());
            }

            this.TileTypes.Add(new TileType(1, "stad1_bocht_los_rot3.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(2, "stadhaaks_rot0.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(3, "driesprong_rot3.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(4, "bocht_rot1.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(5, "stad1_rw_los_rot3.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(6, "stadhaaks_bocht_los_rot1.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(7, "stadhaaks_weg_vast_rot1.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(8, "rw_rot0.bmp"));
            this.TileTypes.Add(new TileType(6, "stadhaaks_bocht_los_rot0.bmp"));
        }

    }
}
 
Opgelost.

Ik heb de constructor aangepast.

Was:
Code:
        public TileTypeSet()
        {
            List<TileType> TileTypes = new List<TileType>();
            this.TestSet();
        }
Is nu geworden:
Code:
        public TileTypeSet()
        {
            this.TileTypes = new List<TileType>();
            this.TestSet();
        }
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan