• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nulwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
403
Hallo,

Ik heb een vraag over de nulwaarden. Ik wil namelijk niet een hele lijst met nulwaarden onder elkaar hebben. Ik heb in het menu de nulwaarden uitgeschakeld, maar ze blijven gewoon staan. Dit komt denk ik doordat deze nullen als tijd staan ingesteld 0:00. Deze notatie moet echter wel zo blijven staan.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Hello

- Voorwaardelijke Opmaak met wit letterkleurtje als het 0 is.

of nog:

- een ALS formule errond zetten: =ALS(uitkomst=0;"";uitkomst)

Wigi
 
Hello

- Voorwaardelijke Opmaak met wit letterkleurtje als het 0 is.

of nog:

- een ALS formule errond zetten: =ALS(uitkomst=0;"";uitkomst)

Wigi

ze werken allebei niet, is er nog een andere oplossing?
 
Geef dan wat uitleg wat je gedaan hebt, misschien is er daar een foutje in geslopen.

Ik heb voorwaardelijke opmaak gedaan. Celwaarde is gelijk aan nul. Bij de opmaak heb ik de tekstkleur hetzelfde kleurtje gegeven als de achtergrond. En klik op ok, en er veranderd niets.
 
Denk dat het nu tijd wordt voor een voorbeeld file.

Toverkamp, kan je een voorbeeld file posten met je probleem?

Knnen we er hier naar kijken.

Groet,
Ferenc
 
Denk dat het nu tijd wordt voor een voorbeeld file.

Toverkamp, kan je een voorbeeld file posten met je probleem?

Knnen we er hier naar kijken.

Groet,
Ferenc

bij deze..
 

Bijlagen

  • reactietijden bestand helpmij.nl.zip
    4,8 KB · Weergaven: 25

Klopt niet helemaal wat ik heb ge-upload, ik het bestand heb ik uitgelegd wat er gedaan moet worden, maar dat ging over een andere vraag. Misschien dat jullie daar ook naar zouden kunnen kijken? Maar als je de formule van reactietijden naar beneden trekt, zie je als het goed is allemaal nullen te staan. Deze moeten dus ook weg met voorwaardelijke opmaak.
Alvast bedankt.
 
Gezien de formule die je gebruikt worden de "tijden"als tekst weergegeven. Met het voorwaardelijk opmaken van de cellen moet je daar rekening mee houden en de voorwaarde tussen " " zetten. Dus als je de nulwaarden wilt verbergen ze je achter Celwaarde = gelijk aan "0:00"
 
Gezien de formule die je gebruikt worden de "tijden"als tekst weergegeven. Met het voorwaardelijk opmaken van de cellen moet je daar rekening mee houden en de voorwaarde tussen " " zetten. Dus als je de nulwaarden wilt verbergen ze je achter Celwaarde = gelijk aan "0:00"

Cor,
Het lukt nog steeds niet. Als ik dat doe veranderd er weer niets. Werkt het bij jou wel?
 
Waarom niet controleren of er wel wat is ingevuld en hieraan je formule hangen?

Code:
=ALS(I14<>"",UUR(L14+M14)+P14+Q14&":"&HERHALING(0,2-LENGTE(MINUUT(L14+M14)))&MINUUT(L14+M14),"")

Als I14 niet leeg is dan wordt de formule berekend, anders blijft de cel leeg.


Groet,
Ferenc

ps. bij mij werkt het ook :)
excel 2000 en 2003
 
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk de nulwaarde alleen in één kolom te verbergen?
En hoe is het mogelijk om foutmeldingen, bijvoorbeeld #WAARDE! te verbergen?
 
1 Nee
2 Ook daar is het antwoord nee op. De foutmelding #WAARDE geeft aan dat er iets in de formule niet klopt.
Uit de help van Excel:
Deze fout wordt als resultaat gegeven wanneer het verkeerde type argument (argument: de waarden die bij een functie worden gebruikt om bewerkingen of berekeningen uit te voeren. Voor elke functie kunnen bepaalde typen argumenten worden gebruikt. Veelvoorkomende argumenten voor functies zijn getallen, tekst, celverwijzingen en namen.) of operand (operanden: de items die aan weerszijden van een operator in een formule kunnen staan. In Microsoft Excel kunnen operanden waarden, celverwijzingen, namen, labels en functies zijn.) wordt gebruikt.

Klik op de cel waarin zich de fout bevindt, klik op de knop en kies vervolgens Fout aanwijzen als deze optie wordt weergegeven.
 
Kan je de formules niet verbergen met iets in de stijl van:

=ALS(ISFOUT(berekening);"";berekening)

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan