#num bij importeren van excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

robtalma

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hoi,

Als ik in access een link wil maken naar een excel bestand, komt er op een aantal plekken "#num" te staan in plaats van getallen. Als ik gewoon het excel bestand open staan er wel getallen in.

Kan iemand mij vertellen wat hiervan de reden is.

Groeten

zijn al je getallen wel cijfers en niet perongelijk letters in excell? Vaak zie je dat doordat de getallen links ipv rechts staan.

Yes allemaal getallen, een ander sheet met getallen doet het wel, dus er zal iets mis zijn met de instellingen van de sheet.

Heb hetzelfde probleem

Ik kreeg dezelfde melding bij koppeling van een EXEL bestand. Dit werd veroorzaakt doordat het veld in EXEL (met getallen) een tekstopmaak had (die werden in ACCESS gewoon zichtbaar als getal) en gedeeltelijk een standaard opmaak had (melding #getal). Het is me niet gelukt dit op te lossen. Wat ik heb geprobeerd zonder resultaat: Kolom in EXEL op tekstopmaak zetten en deze kolom als vaste waarden opslaan. Als laatste heb ik maar een tabel in ACCESS gemaakt met dezelfde kolommen die ik allemaal op tekst gezet heb. Tabel EXEL gekopieerd en vervolgens in ACCESS geplakt. Mocht je een betere oplossing vinden dan hoor ik het graag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan