Num Lock AAN bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

josti

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2002
als ik mijn pc opstart staat het lichtje van Num Lock uit. eerst had ik altijd dat deze aan stond. hoe krijg ik het lampje aan als hij opstart.. dan hoef ik niet telkens de knop in tedrukken...(ben lui :rolleyes: ) groet
joost

Geplaatst door rve123
Zelf heb ik dit probleem ook, maar geen oplossing.

Ik heb er ooit een vraag over gestelt. Hier is alleen geen oplossing uitgekomen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=211040

Heb ook dit probleem ooit eens in het verleden gehad. En na heel lang zoeken de oplossing gevonden. Ik zal effe boven kijken op mijn andere pc. Hopelijk vind ik het daar weer. Ik weet wel nog dat een optie in de bios was. Ben zo terug.

Geplaatst door l.slaats.

Heb ook dit probleem ooit eens in het verleden gehad. En na heel lang zoeken de oplossing gevonden. Ik zal effe boven kijken op mijn andere pc. Hopelijk vind ik het daar weer. Ik weet wel nog dat een optie in de bios was. Ben zo terug.

ik heb dat dingetje geinstalleerd maar hij blijft uit. ik kreeg een melding NUMLOCK DISABLED. en ik moet hem juist ENABLED hebben.....

Geplaatst door josti
ik heb dat dingetje geinstalleerd maar hij blijft uit. ik kreeg een melding NUMLOCK DISABLED. en ik moet hem juist ENABLED hebben.....

Voeg het bestand nogmaals toe aan het register. Dit bestand zet je Num-Lock aan of uit!

@rve123.

Ben verder gegaan in jouw Topic.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Gewoon in je bios de optie "numlock aan" aanzetten, en je probleem is opgelost zonder dat je allemaal progjes moet downloaden, of je register moet gaan lopen veranderen.

Geplaatst door mavaros
Hallo,

Gewoon in je bios de optie "numlock aan" aanzetten, en je probleem is opgelost zonder dat je allemaal progjes moet downloaden, of je register moet gaan lopen veranderen.

hoe ga je naar je bios dan???

Poeh,

Dat is per merk pc verschillend. Als je de PC aanzet moet je tijdens het eerste opstartscherm delete/f2/ esc etc. indrukken. (een van die toetsen)

Kijk in het boekje van je moederbord. Daar moet het in staan.

Simpel:
Tik in het Uitvoervenster onder Start regedit en zoek naar HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard. Wijzig in het rechterveld de waarde van InitialKeyboardIndicators in 2.
Succes! :)

Geplaatst door raadsel
Simpel:
Tik in het Uitvoervenster onder Start regedit en zoek naar HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Keyboard. Wijzig in het rechterveld de waarde van InitialKeyboardIndicators in 2.
Succes! :)

hji pakt dit pad niet.... ik weet nog steeds niet wat ik moet doen...

Hoezo hij pakt dat pad niet???????

Onderaan links in je balk zie je "Start", daar klik je op.
Nu zie je ergens "Uitvoeren", daar klik je op. Je krijgt nu onderaan je scherm een venstertje waar je een tekstje kan typen.
Daar typ je "regedit" (maar dan zonder de aanhalingstekens) en druk op OK.
Nu krijg je het venster van het register.
Hier pas je GOED OP! Niks verkeerd veranderen!!!
Aan de linkerkant, onder 'Deze computer", staat "HKEY_CURRENT_USER", klik op het PLUS-tekentje ervoor.
In het lijstje dat je nu ziet klik je op het PLUS-tekentje voor "Control Panel". Nu zie je ergens in het midden "keyboard" staan, daar klik je op. Je krijgt dan aan de rechterkant een aantal instellingen te zien. De waarde van InitialKeyboardIndicators moet je veranderen in 2.
Dan alles sluiten, pc terug opstarten en dan zou het écht gelukt moeten zijn.

@ raadsel:

Dit is niet helemaal in de geest van deze vraag, maar weet je nog het een en ander van het register.

Ik doel op ongebruikelijke register regels.

Beetje rare vraag misschien

ik begrijp je vraag wel hoor mavaros ;) maar ik denk dat je daarvoor best een logje kan inzenden
die mensen die dat controleren zijn échte cracks!

Eh... Ik had het zelfde probleem, en ik ben naar die registry line gegaan, maar de waarde van InitialKeyboardIndicators staat al op 2 en Numlock staat toch echt uit na het opstarten.

Hallo ik heb een cd rom met navigatie software in mijn laptop geplaatst maar kan hem niet lezen heeft iemand hier een oplossing voor het is een DAT bestand gr. jmckorver

Graag een nieuwe vraag stellen voor je probleem, het is namelijk niet de bedoeling in iemand anders zijn topic in te breken.
Daarnaast is het topic niet actueel meer, dus sluit deze topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan