Num lock tijdens instalatie uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Num lock tijdens na opstarten uit

Hallo,

ik heb een vraagje,,,
Als ik mijn pc opstart staat numlock gewoon aan, Net na het windows boot screen schiet numlock uit
waarnaar ik hem weer aan moet zetten omdat inm`n ww van m`n pc cijfers zitten en ik altijd met num pad de cijfers doe
Heeft iemand enig idee?

ps: in bios staat ie aan
in register staat die ook aan (maar als ik me zegmaar ingelogt heb met andere vcijfers van waar !@#$$%^^ enzo staan dan staat numlock dus uit en ik log in dan gaat die aan als ik ingelogt ben)

Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb dit "probleem" ook. Heb aanwijzingen uit bovenstaande link opgevolgt. Ik heb
Code:
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}"
in een script gezet, die naar de map [opstarten] verplaatst, maar dat is niet echt een oplossing. Numlock blijft uit tijdens hert opstarten

Hmmm :confused: dus als je dat scriptje gewoon laat uitvoeren schakeld dan je numlock wel in?? En doet het het niet tijdens de opstart??
Dat kan mogelijk liggen aan dat je systeem veel te laden heeft tijdens de start en daarom het script misschien negeert..
Je kan onderstaande script eens uitproberen, deze wacht tot je systeem (cpu) idle is (alles geladen heeft) voor dat hij de numlock commando uitvoert.. :confused:
Bij mij werken ze allebeide..
Of probeer het nogmaals met dat simele M$ scriptje van boven maar stop hem dan in een geplande taak en stel die in om uitgevoerd te worden tijdens user logon (als je logon screen gebruikt) dan zijn namelijk alle hoofdzakkelijke services al gestart..

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _
& "{impersonationLevel=impersonate}!\\" & strComputer & "\root\cimv2")
set objRefresher = CreateObject("WbemScripting.Swbemrefresher")
Set objProcessor = objRefresher.AddEnum _
(objWMIService, "Win32_PerfFormattedData_PerfOS_Processor").objectSet
intThresholdViolations = 0
objRefresher.Refresh

Do
For Each intProcessorUse in objProcessor
If intProcessorUse.PercentProcessorTime <20 Then
intThresholdViolations = intThresholdViolations + 1
If intThresholdViolations = 5 Then
set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.SendKeys "{NUMLOCK}"

WScript.Quit
End If
Else
intThresholdViolations = 0
End If
Next
Wscript.Sleep 6000
objRefresher.Refresh
Loop

Heb 'm even gequote omdat code geen kleuren weergeeft..

Hmmm :confused: dus als je dat scriptje gewoon laat uitvoeren schakeld dan je numlock wel in?? En doet het het niet tijdens de opstart??
Dat kan mogelijk liggen aan dat je systeem veel te laden heeft tijdens de start en daarom het script misschien negeert..
Je kan onderstaande script eens uitproberen, deze wacht tot je systeem (cpu) idle is (alles geladen heeft) voor dat hij de numlock commando uitvoert.. :confused:
Bij mij werken ze allebeide..
Of probeer het nogmaals met dat simele M$ scriptje van boven maar stop hem dan in een geplande taak en stel die in om uitgevoerd te worden tijdens user logon (als je logon screen gebruikt) dan zijn namelijk alle hoofdzakkelijke services al gestart..

Heb 'm even gequote omdat code geen kleuren weergeeft..
dus dit in een kladblockje zetten
opslaan als .vbs en waar dan neerzetten?

Dat kan je neerzetten waar je maar wil :) het gemakkelijkste is misschien gewoon op C:\.
Of maak een mapje C:\script en stop hem daarin dan maak je van dat script een snelkoppeling en die stop je in je startmenu in het mapje opstarten.. Je kan ook het script zelf in de opstartmap zetten zonder een snelkoppeling te gebruiken..

ik heb draadloos toetsenbord, en als ik een installatie van vista/xp wil doen moet ik een zon oud krot pakken (paars stekkertje :confused: :) ) omdat mijn toetsenbord dan nog niet opgestart is (als ik op een toets moet drukken om van de cd/dvd te booten)

dit is ook irritant, kan ik dit oplossen?

ik krijg numlock wel gewoon aan met dat scriptje van microsoft. en in registry heb ik ook verandert

werkt dit ook VOOR je bent ingelogt:P

Nee, dan starten er alleen maar services, pas als je profiel wordt geladen (inloggen) dan pas start alles uit je opstart map.. Indien je dit script wil laten uitvoeren voor alle gebruikers kan je hem plaatsen in "C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup"..

ik heb draadloos toetsenbord, en als ik een installatie van vista/xp wil doen moet ik een zon oud krot pakken (paars stekkertje :confused: :) ) omdat mijn toetsenbord dan nog niet opgestart is (als ik op een toets moet drukken om van de cd/dvd te booten)

dit is ook irritant, kan ik dit oplossen?

ik krijg numlock wel gewoon aan met dat scriptje van microsoft. en in registry heb ik ook verandert

Dit heb ik zelf nog nooit meegemaakt.. :confused: Het enige wat ik me hier bij kan voorstellen is dat het via usb gaat en dan moet je eens in je bios kijken dat je bij de boot order de USB als eerste zet.

dus bij boot order moet ik als eerste USB doen en dan HARDDISK?

whahah nou moet ik wel weer eerst een oud krot gaan aansluiten om in me bios te komen

toetsenbord is wel usb

Laatst bewerkt:
Ik zou het proberen met eerst USB dan CD-DVD-ROM en dan HDD :thumb:

Nee, dan starten er alleen maar services, pas als je profiel wordt geladen (inloggen) dan pas start alles uit je opstart map.. Indien je dit script wil laten uitvoeren voor alle gebruikers kan je hem plaatsen in "C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup"..

is er wel een manier om dat wel goed te krijgen?
want bij m`n vader(ouders zijn gescheiden) gaat die wel VOOR het inloggen aan

en bij m`n neef enzo ook:S
want ik moet ww intypen om in acount te komen,, en daar zitten cijfers in

in bios staat num lock aan,,,

hij word uitgeschakeld net als die klaar is met opstarten

:) Ok het begint me een beetje te dagen, wat er aan de hand is, na het lezen van onderstaande verhaaltje.

MEER CONTEXT:
Sinds mensenheugenis kon je de initiële toestand van de NumLock-toets van het
klavier via de BIOS-settings in CMOS op ON of OFF schakelen. Daarvoor moest
je dus in het BIOS-setup panel de juiste instelling kiezen.

Ook wanneer in het BIOS gekozen is voor NumLock = ON dan blijkt dat
in Windows XP, bij het aanlogscherm NumLock weer even uitgeschakeld wordt,
om dan, soms vlak na het aanloggen, terug op ON te springen.

Dit heeft te maken met het toegepaste groepsbeleid en usersbeleid binnen
Windows XP.

De status van de NumLock-toets is specifiek voor elke user en wordt bij
installatie default op OFF gezet. Wanneer een user echter de status van de
NumLock toets in zijn sessie gewijzigd heeft, wordt (normaal gezien) deze
status onthouden wanneer deze user uitlogd. Dit kan echter geen effect hebben
tijdens de aanmeldingsprocedure omdat Windows XP uiteraard nog niet kan
weten welke user zich wil aanmelden.
http://webs.hogent.be/~ldc392/PC-PROBL.HTM#NumLockOnderXp

Je zal dus Administrator rechten moeten hebben en het register moeten aanpassen zodat de default instelling voor Numlock voor alle accounts op AAN staat..

In het register bij

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard

vind je rechts InitialKeyboardIndicators deze moet dan op 2 gezet worden..
onderstaande site geeft een duidelijke beschrijving hoe dat moet
http://www.errorforum.com/os-tutorials/308-regfix-windows-xp-num-lock-issue.html

Alleen moet je even opletten de tutorial op de site heeft het over de current user key
en je moet in dit geval waarschijnlijk in de bovenstaande vet gedrukte key zijn..
Dan geldt deze instellingen Numlock AAN voor alle gebruikers..
:thumb:

ik hoop dat die het wel doet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan