• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Numberformat in textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theophiel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2016
Berichten
81
Hallo beste forumleden,

Ik loop vast op een probleem en krijg het maar niet opgelost.
De waarden van cel A1 en A2 had ik graag in een texstbox weergegeven, het probleem zit'm in de weergave van de tijd, daarvoor moet ik ergens een numberformat van mm:ss,000 kunnen erin krijgen.
De reden om dit via textbox of misschien een label te doen is voor een grotere weergave te bekomen om dit van op een afstand te kunnen lezen.
Ik heb het proberen te omzeilen door cellen samenvoegen (ook al weet ik dat jullie hier geen fan van zijn) en een groter lettertype te nemen maar mijn macro's lopen hier op vast.
Mijn hoop is dus op jullie gericht, kan iemand me wat hulp bieden of op de goede weg helpen?

Alvast bedankt op voorhand!!!
 

Bijlagen

  • Numberformat in tekstbox.xlsx
    13,7 KB · Weergaven: 10
Lettergrootte in A1 en B1 vergroten naar 40?
Werkblad inzoomen naar 400%?
 
Bedankt voor je reactie AHulpje,

Helaas is dit geen optie, dit is een voorbeeldje om verduidelijking te brengen. het gevraagde staat rechts van een tabel en dan zou de opmaak van de tabel wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens naar dit.
Wijzig iets in A1 of B1:
 

Bijlagen

  • Numberformat in tekstbox.xlsm
    22,4 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Of zo:
Code:
Sub Tekstvak()
    ActiveSheet.Shapes.AddTextbox(msoTextOrientationHorizontal, Range("K10").Left, Range("K10").Top, 300, 50).Select
    Selection.Text = Format(Range("A1"), "mm:ss,000") & " " & Range("B1")
    Selection.Font.Size = 40
End Sub
 
Zo zet je er telkens een nieuwe shape in, dat lijkt me niet de bedoeling.
Daarnaast, als je Range("A1").Text gebruikt hoef je geen Format te doen.
 
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If InStr("$A$1$B$1", Target.Address) Then Shapes(1).TextFrame2.TextRange.Text = Format(Cells(1), "nn:ss,000 ") & Cells(1, 2)
End Sub
 
Hallo Edmoor,

Bedankt voor je reactie! Dit is echt wat ik nodig had.
Ook de andere snelle reacties met oplossingen heel erg bedankt, ik kan nu verder met mijn project.
Topgasten!
 
Waarom VBA, kan ook met de Camera tool. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Numberformat in tekstbox.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 21
Hallo jkpieterse,

Heel erg bedankt voor je oplossing, ik heb er dan ook gebruik van gemaakt na vast te stellen dat de macro een refresh moest hebben na aanpassingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan