Numberformat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arjee

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Hoi
Ik heb de onderstaande vraag ook al gesteld bij de excel afdeling.

Ik heb een draaitabel gemaakt. Maar om het gebruik te vereenvoudigen heb ik de verschillende "standen" via een macro achter een knop gezet. Het is me inmiddels redelijk gelukt. Moet wel eerst zelf de draaitabel legen, maar dat moet ze dan maar lukken. Alleen: waarom onthoud die macro niet dat ik het getal heb ingesteld als valuta? Hier heb ik (een deel van) de macro: Hoe kan ik dat number format instellen als een valuta?

With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields( _
"Aantal van Totale Prijs")
.Function = xlSum
.NumberFormat = "#.##0,00_-"
End With

Edit:Nu ik toch bezig ben: bestaat er een vba command om een draaitabel te legen?
Edit2: Numberformat was natuurlijk gewoon aan te passen in 0,00_-. Maar als iemand weet hoe een draaitabel te ressetten?... Ik heb al:

ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("")DragToHide

Nu moet ik alleen nog alle pivotfields selecteren

Laatst bewerkt:
Ik werk niet met Excel dus mijn antwoord heb je misschien allang geprobeerd.

Je kan cellen selecteren en die een naam geven, daarna kan je toch die naam als range voor de pivotfields opgeven?

HTH
Weest gegroet,
Guus

Een pivotfield selecteren gaat ook wel. Maar ik moet ze allemaal tegelijk selecteren. Ik kan ze wel allemaal gaan benoemen, maar in totaal zijn dat 30 velden. En er komen regelmatig velden bij. Dan moet ik iedere keer 8 macro's bijwerken. Tja, en dat is wel wat arbeidsintensief.

Maar je kan toch ook een range cellen selecteren oook al staat er nix in? en die een naam geven??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan