Numeriek toetsenbord in het scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Wederom een vraag voor mijn gewaardeerde forumbezoekers.

Is het in access mogelijk om een numeriek toetsenbord in het scherm te krijgen.

Ik ben met een kassaprogramma bezig en heb nu een touch screen toch mijn beschikking.
Om het gebruik van een muis te minimaliseren ben ik op zoek naar een mogelijkheid om als ik bv het veld "aantal" indruk dat ik dan een toetsenbord krijg om daar via het scherm een getal cq bedrag in te voeren.
En indien niet mogelijk hoe krijg ik een toetsenbord dan vast in mijn scherm als ik het veld äantal"indruk dat ik het bedrag via het scherm kan invoeren.kassa toetsenbord.jpg

Ik heb het niet kunnen vinden in access of elders.

Groet

Jan

Het bestaat als zodanig niet, maar het is niet zo heel moeilijk (daarom vind je waarschijnlijk ook niks) om zelf een toetsenbordje te maken. Het is namelijk niet meer dan een formulier met een stuk of 10 knoppen en een Sluiten knop. En een tekstvak waarin het getoetste getal staat. Het formulier zelf laadt je met de optie acDialog zodat je niet per ongeluk het formulier weg kan klikken.

Ok ene kant jammer dat het niet bestaat, maar scheelt mij in ieder geval eindeloos zoeken.
Nu maar eens proberen of ik zo iets zelf kan bouwen.
En uiteraard loop ik daar al tegen het eerste probleem aan, hoe krijg ik de waarde die ik intik in het juiste veld.
Voorbeeld ik heb een veld bedrag , hoe krijg ik 12,50 in dat veld bedrag ??. Ik activeer het veld bedrag en dan ??

Ik heb maar even snel een voorbeeldje gemaakt; allicht dat je dat inspireert :).

Bijlagen

Dank voor je voorbeeld , dit is min of meer wat ik zoek. ga eens kijken of het in mijn bestand kan toevoegen.
In ieder geval bedankt voor de genomen moeite om mij op weg te helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan