Numeriek toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaj

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
346
Goedemiddag, Weet iemand hoe ik op het numerieke gedeelte van mijn toetsenbord een komma kan installeren. Werk veel met valuta en moet iedere keer naar het alfanumerieke gedeelte om de komma te toetsen. Erg onhandig. Thanks
 
Misschien kan\moet het met een macrootje. Kijk hier wat rond.

Groetjes,
Bennie
 
Voor zover ik ze bekeken heb zijn dit allemaal progamma's die ik moet kopen om een stom kommaatje op mijn numeriek toetsenbord te kunnen krijgen. Wellicht zijn er nog wat andere suggesties ???????
 
Daar heb ik denk ik wel veel aan...
Echter verder dan punt 2 kom ik niet... binaire waarde ??




Als voorbeeld vervangen we de punt op het Numerieke deel van het toetsenbord door een komma.

1. Start Regedit door te kiezen voor Start ¨ Uitvoeren ¨ type: regedit ¨ OK
2. Zoek de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout
3. Voeg een binaire waarde toe met de naam: Scancode Map
4. Verander dan de waarde als volgt:

voeg 16 nullen toe 00 00 00 00 00 00 00 00
vul het aantal "mappings" in, gevolgd door 2 nullen 02 00
"verwijder" dan de eerste toets door 4 nullen te typen 00 00
kies dan de toets die het moet worden, in dit geval de
code voor de komma, gevolgd door 2 nullen 33 00
dan de code voor de huidige toetswaarde 53 00
en als laatste de afsluitcode 00 00 00


wie kan me verder helpen ??
 
Ga naar die sleutel in het register. Klik dan met de rechter muisknop op een lege plek in het rechter scherm. Zie plaatje. Vervolg stappen.

Groetjes,
Bennie

attachment.php
 

Bijlagen

  • keybbinairewaarde.jpg
    keybbinairewaarde.jpg
    28 KB · Weergaven: 1.033
Als het niet lukt, kan je de volgende bijlage downloaden naar het bureaublad. Verander de extensie txt in reg. Dubbelklik erop. Er zal gevraagd worden om het in te voeren in het register. Klik op ja. Start de PC daarna opnieuw op. Net getest, het werkt!:thumb:

Groetjes,
Bennie
 

Bijlagen

  • scancodemap.txt
    388 bytes · Weergaven: 277
Bennie, wederom de oplossing....
reuze bedankt. Ik kan weer wat sneller werken. Thanks
 
Bennie, of iemand anders ...weet je of er ook zoiets bestaat voor windows NT. Die laatste bijlage werkt namelijk niet op dat systeem..??? thanks
 
Ik probeer het nog maar een keer. Weet iemand waar ik de bovenstaande oplossing kan vinden voor win NT??
 
Bestaat:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout

wel in het register bij NT?

Groetjes,
Bennie
 
?? Laatst had je een download toegevoegd. dat werkte super. Helaas weet ik niet goed wat ik met bovenstaand aan kan vangen ....??? Sorry.
 
Je zei eerder dat het regje niet werkte voor NT. Raar, want het werkt wel voor XP. Ik vroeg me daarom af: is de registerverwijzing in NT dan anders? Daarom vroeg ik je om de te kijken naar die sleutel in het register (of die wel bestond). kan je dat checken?

Groetjes,
Bennie
 
Bennie, die sleutel bestaat in NT. Echter na het kopieren van het bestandje en het wijzigen van de naam krijg ik na het dubbelklikken een foutmelding:

Kan C:/winnt/profiles/beheer~1/bureau~1/scanco~1.reg/niet importeren. het opgegeven bestand is geen registerscript.U kunt alleen registerbestanden importeren.

??
 
Het reg-bestand begint met:
Windows Registry Editor Version 5.00

Maak daar eens:

REGEDIT4

van.

Probeer het opnieuw.

Groetjes,
Bennie
 
Bennie, ik was even weg maar heb vandaag je oplossing geprobeerd, echter zonder het gewenste resultaat. ik krijg dezelfde foutmelding als voorheen. Weet je wellicht nog iets anders om te proberen?? Thanx Kaj
 
Jawel hoor.....de oplossing is er eindelijk. Hoe simpel kan het leven zijn. Configuratiescherm/landinstellingen/getal/ de komma veranderen in een punt en dit hetzelfde bij valuta en ....klaar.
 
Wel enn beetje laat maar zoals je hierboven kon zien heb ik de oplossing gevonden
Thanks
 
voor de ingave van tijden wil ik het sterretje op het keypad veranderen naar dubbele punt, maar ach, wat is de code voor dubbele punt? het worden steeds puntkomma's, vertikale strepen, apostrophen... maar geen dubbele punt
 
Let de volgende keer op de datum van een topic, deze is uit 2004 en dus niet actueel meer. Daarom gaat er dan ook een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan