numerieke deel van externe usb toetsenbord werkt niet op 1 laptop van HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralph4990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Berichten
4
Hoi,

Ik heb een extern toetsenbord van logitech K270 met muis. Plug and play met USB receiver. Alles werkt maar het numerieke toetsenbord niet. Althans niet op mijn laptop. HP Ultrabook spectre XT touchsmart. Als ik de usb stick in een toshiba laptop druk of die van asus of een vast pc werkt alles direct ook het numerieke deel. Ik zoek het probleem dus op de laptop. Ik gebruik windows 8.1 alle updates gedaan ook nog via de site gekeken naar mogelijk relevante en specifieke updates. Omdat het alleen op deze laptop niet werkt heb ik de HP helpdesk gebeld. Werd daar totaal kansloos "te woord" gestaan. Het betrof randapparatuur en dat ondersteunen ze niet. Nogmaals rustig uitgelegd dat het prima functioneert op 3 andere pc's en het alleen om het numerieke gaat. "dat zal dan wel zo zijn maar onze pc's zijn allemaal getest ook op het gebruik van plug en play apparaten". Lekker dan, ik zou dan wel zelf een ander programma hebben draaien wat conflicteert. Ik heb alleen office draaien maar dit draait ook op de andere pc's en alle aanbevolen HP en windows updates. Ik heb ook nog een oude externe liggen van logitech en daar heb ik exact hetzelfde probleem mee. Ik kan begrijpen dat dit erg specifiek is en lastig te beantwoorden maar aangezien de helpdesk van HP me er gewoon mee laat zitten hoop ik toch dat jullie misschien een idee hebben.

De laptop waar ik het voor gebruik heb ik nodig voor Excel werk. Het is niet alleen ongemakkelijk maar vind het vervelend dat het toch niet een heel bijzonder product is en ik het gewoon niet werkend krijg op een toch niet al te goedkope laptop.

Ik kan meer toetsenbord problemen vinden maar niet specifiek dit probleem. vandaar dat ik een nieuw topic open.

Hartelijk dank voor de moeite, Ralph
Windows 8.1 64 bits
Productnaam: HP Spectre XT TouchSmart PC
 
Staat je toetsenbord juist ingesteld? (US international). Ik heb hier op het werk ruim 400 HP laptops en nog nooit van gehoord. Dus mogelijk is het niet eens HP specifiek.

Heb je al FN-NumLk geprobeerd?
 
Hoi Wampier, bedankt dat je de moeite neemt te reageren. Et is extern plug and play, moet je die dan nog apart instellen? Onder apparaat beheer kan ik niet ls vinden, hij herkent het USB apparaat maar kan daar verder niets instellen. En wat dan toch ook vreemd is dat op 3 andere pc's het wel zonder enige instelling werkt? Werk je ook met ultrabook zoals deze? Koop heel mijn leven HP voor mezelf nooit problemen maar deze zogenaamde super machine heeft steeds vreemde problemen zoals opeens uitvallen van de eigen mousepad. Als je nog even wil helpen hoe ik dan het externe toetsenbord van instelling kan wijzigen graag. Ik heb uit nood ook nog specifiek logisch software van het net gehaald maar kan daar verder weinig mee. Alles werkt correct volgens lohitech. Numlock gaat aan en uit kan ik op het scherm zien. Is fnd plus numlock iets anders? Ik ben zondagavond weer thuis ga ik gelijk eea proberen.

Vr. groet Ralph
 
Wij gebruiken ultrabooks, maar wel een andere serie.

Twee plaatsen (heb helaas engelse versie):

control panel -> "region & language" -> "keyboards & language" -> "change keyboards"
en dan even kijken welke typen zijn toegevoegd onder keyboards in het lijstje

control panel -> keyboard -> "hardware"
en dan even kijken als welke hardware je externe toetsenbord wordt herkend. je kunt hier eventueel ook een andere driver forceren mocht dat nodig zijn
 
Beste Wampier,

Helaas geen succes. taal staat juist. VS internationaal. Ook andere opties geprobeerd maar hebben helaas geen invloed op het externe toetsenbord. Vervolgens via hardware gekeken. Staat hij keurig tussen als usb receiver keyboard. Ook hier naar de instellingen gekeken. Alles lijkt juist te staan en geeft aan dat het apparaat correct werkt. Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke drivers ik dan zou moeten installeren. Heb de software van logitech ook al draaien.

Bedankt voor je moeite. Mocht je nog een idee hebben hoor ik het heel graag.

kan ik je wat sreen dumps sturen zodat jij kan zien wat ik zie?

Bedankt, Ralph
 
ALs je de moeite wil nemen kun je eens een linux live USB / DVD branden en daarmee opstarten. Dan kun je in ieder geval externe problemen uitsluiten. Maar ik verwacht eigenlijk dat het een of ander obscuur driver probleem is, of iets dergelijks.
 
Hartelijk dank voor je reactie. Ik kom er niet uit. Niets helpt. Ik ga proberen de helpdesk van logitech te bellen. Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan