• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Numerieke items groeperen in Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMatrix

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo allemaal,

In Excel 2003 was het binnen een draaitabel mogelijk om automatisch numerieke items te groeperen. Hiervoor waren de volgende stappen nodig:

1. Klik met de rechtermuisknop in het veld met de numerieke items, wijs Overzicht en details aan in het snelmenu en klik vervolgens op Groeperen.
2. Typ in het vak Beginnen bijhet eerste item voor de groep.
3. Typ in het vak Eindigen bijhet laatste item voor de groep.
4. Typ het aantal onderdelen dat u in elke groep wilt opnemen in het vak Per.

Binnen Excel 2007 mis ik deze functie, waar kan ik deze nu terug vinden? Momenteel zie ik enkel de oplossing om alles handmatig te groeperen, maar omdat het een numerieke getallen betreft kon dat met bovenstaande methode makkelijker,

Alvast bedankt.

Beste JMatrix ;)

Kijk eens naar de volgende site of je het hier vind.

Groetjes Danny. :thumb:

Bedankt voor de reactie.

Op http://www.gratiscursus.be/excel_2007/excelles059.htm vind ik inderdaad een uitleg, echter ik zit hierbij met het probleem dat ik mijn kolomlabels niets kan groeperen.

De rijlabels bestaan uit jaartallen en hier kan ik wel (automatisch) een groepering oproepen. Echter, bij kolomlabels krijg ik de melding dat 'de selectie niet kan worden gegroepeerd'. Dit is vervolgens alleen mogelijk als ik het handmatig doe.

Beste JMatrix ;)

Wat je ook kan doen is Excel 2003 installeren op je computer, dit gaat perfect draaien naast Excel 2007 dat al geïnstalleerd staat.

Ik doe dit ook, omdat ik vind dat draaitabellen en grafieken gemakkelijker te maken was in Excel 2003.

Groetjes Danny :thumb:

Is inderdaad een tip, maar in mijn geval niet zo raadzaam denk ik. Ik ben juist naar Excel 2007 overgestapt omdat Excel 2003 problemen gaf bij de hoeveelheid aan rijen en kolommen welke ik gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan