numerieke toetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

j005t

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Ik heb een probleem met de toetsen op mijn toetsenbord, en dan specifiek de letters u,i,o,p,j,k,l, en m. Dit betreft de toetsen waarop nog een onderschrift zit ( getallen 0 t/m 9). Ipv de j, krijg ik bijv. een 1 op het scherm , en voor de k, een 2.

Dit ligt volgens mij aan een instelling in het besturingssysteem (Vista Home Premium), want ik heb een ander toetsenbord aangesloten, waar vervolgens hetzelfde mee gebeurt. Wanneer ik de toetsenborden op een andere computer aansluit is er niets aan de hand.

Wie kan mij helpen om de instelling van het toetsenbord weer juist te krijgen?

Mogelijk heeft dit te maken met de toetsenbord instellingen van windows.

Deze zou standaard op invoertaal/nederlands en toetsenbord (lay out) VS internationaal moeten staan.

Je veranderd dit bij de taalwerkbalk linksonder of, wanneer deze niet wordt weer gegeven
in het configuratiescherm > landinstellingen > toetsenborden en talen > toetsenborden wijzigen.

met toevoegen kun je een taal of een lay out toevoegen.
Verwijder talen en lay outs, die je niet gebruikt.
Bij sneltoetsen kun je aangeven welke toets combinaties tussen de talen schakelt.
Standaard is dirt ALT (links) en shift. Dit wordt wel een per ongeluk indrukt, waardoor je ineens onverwachte letter(teken)s aan het tyepen bent.

Eerlijk gezegd ken ik niet dat het zo ver gaat dat letters door cijfers vervangen worden.
Gaat het hier om een standaard qwerty toetsenbord?

mvg Leo

Heb je soms een laptop? Dan moet je eens kijken of de FN toets ingeschakeld is.

@ Leo:

de instellingen waren al reeds zoals je beschrijft, het toetsenbord is een standaard qwerty.

Iig bedankt voor je reactie.

@ Lex:

het betreft een desktop, het additionele toetsenbord dat ik heb aangesloten heeft echter wel een Fn-toets, maar dit geeft echter ook geen resultaat.

Iig bedankt voor de input.

grt. joost

Vreemd.

Welk besturingssysteem heb je? en om welk toetsenbord gaat het?
Heb je een merk pc? Zo ja welke?

En hoe staat het toetsenbord onder apparaat beheer (uitgaande van windows)
Mogelijk helpt het om het stuurprogramma/software van het toetsenbord te vernieuwen.

Besturingssysteem is Vista Home Premium 64bit
Geinstalleerd op een HP m9550.

Het toetsenbord dat hierbij is geleverd werkt (uit frustratie tegen de muur gegooid) niet meer. Het toetsenbord dat momenteel is aangesloten betreft een IBM SK-8845.

Onder apparaatbeheer staan de volgende toetsenborden weergegeven. Ik heb ze zojuist allemaal verwijderd, vervolgens het toetsenbord opnieuw aangesloten, besturingsprogramma's vernieuwd (zonder resultaat) waarnaar deze zijn weergegeven:

-HID-toetsenbordapparaat
-Microsoft eHome MCIR 109-toetsenbord
-Microsoft eHome MCIR-toetsenbord
-Toetsen van Microsoft eHome Remote Control-toetsenbord.

Hiernaast wil ik melden dat ik het besturingssysteem reeds heb terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Hier moet je de driver van het toetsenbord kunnen vinden.
De product code zou volgens IBM uit 7 tekens moeten bestaan.
Het installeren van deze driver ( en eventueel verwijderen van de oude) lost mogelijk je probleem op.
Nu is er een driver voor een geheel ander toetsenbord geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan