• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Numerieke waarde in kolom splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjramos

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2020
Beste leden,

In bijgevoegde afbeelding gebruik ik de functies (LEFT, MID en RIGHT) om te splitsen.

De bedoeling is een numerieke waarde in kolom E3 bijv("1234") te splitsen naar meerdere kolommen. (zie afbeelding)

Ik ben van mening dat de formules al wel gedeeltelijk werken en kloppen aan de hand van de resultaten in de tabel.

Probleem in het kort:
Echter ontstaat er een probleem bij het gebruiken van deze formules voor alle waarden die beginnen met een '0'

Geen invoer wordt herkend als 0!

En excel leest en schrijft de numerieke waarde 0505 als 505! Om dit probleem gedeeltelijk op te lossen zijn de celeigenschappen al wel gewijzigd naar de waarde CUSTOM '0000'

Herkent u de oplossing voor dit probleem?..dan zie ik dit graag in een reactie terug

mvgEXCEL TROUBLESHOOT.png

Laatst bewerkt:
Je zal de celeigenschappen op tekst moeten zetten. Of gebruik deze formule in G2 en doortrekken naar rechts en naar beneden.

Code:
=MID(TEXT($E2;"0000");COLUMN()-6;1)

Bedankt voor je snelle reactie VenA,

Je formule werkt voor de gehele eerste kolom.
kolom 1(G) en 4(J) bevatten nu de juiste data

in de rood gemarkeerde cellen kloppen de gegevens nog niet aan de hand van de formule die ik nu gebruik.
middelste 2 kolommen (H&I)

misschien nog work around formule in de aanbieding?

GrEXCEL TROUBLESHOOT1.png

Laatst bewerkt:
Gemakkelijk op te lossen met tekst naar kolommen

Laatst bewerkt:
Je kunt de kolom verbergen als je wil. En ja, de modus etc.. werkt nog

Bijlagen

Je hebt de formule uit #2 er niet instaan.

@sjramos,

voor het geval je die formule in het NL wilt:
Code:
=DEEL(TEKST($E2;"0000");KOLOM()-6;1)

Je hebt de formule uit #2 er niet instaan.

Sorry! had je het verkeerde originele bestand gestuurd! In bijgevoed bestandje je formule waardoor kolom G de juiste gegevens heeft.
Nu alléén kolom H en I nog :confused:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan