Numlock icoon van Bureaublad verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Omdat ik eerst de numlock niet kon instellen dat die altijd aanstaat had ik er een icoon vooe op het bureaublad gezet.
Helaas weet ik niet meer hoe, dus nu ik het register heb aan gepast en de numlock nu wel werkt wil ik van dat icoon af, ik weet alleen niet hoe.Schermopname (3).jpg

Rechts op klikken en dan verwijderen al geprobeerd?

Ja dat heb ik al geprobeerd, werkt niet. Weerbarstig spul.

"Werkt niet" is er weinig info. Wat gebeurd er als je er met rechts op klikt?

Staat er niets in Configuratiescherm>>Programma's en onderdelen wat je kunt de-installeren?

Druk anders eens op CTRL+ALT+Delete en kies Taakbeheer, ga naar tabblad Opstarten, hier zie je alle programma's die gestart worden wanneer je je computer opstart.
Zoek of je hier iets ziet staan wat met je NumLock te maken heeft en schakel het uit.

(In je BIOS kun je trouwens instellen of NumLock aan of uit moet staan na het opstarten).

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Even een update, als ik op het icoon klik met de rechtermuisknop, eender waar op het icoon, krijg ik net hetzelfde venster als wanneer ik er naast op een open plek met de rechtermuisknop klik.
Is de lijst van programma's staat er ook niets van numlock.
En in de bios de numlock aanzetten werkt ook niet, dat heb ik ondertussen gevonden, dat moet echt in het register gebeuren, maar dat is gelukt, dat is in orde.
Enkel dat vervelende icoon nog dat ik niet wegkrijg.

Heb je nog gekeken in het "opstarten" gedeelte waar ik het eerder over had?

Groeten Marcel

Dat was ik even vergeten, het resultaat is dat er daar enkel skype staat.
Onder processen vind ik wel "numlock on screen display for..." zo staat dat daar, ik kan dus ook niet lezen wat er verder nog staat, ik heb er op geklikt maar dat doet niets, als ik op beëindigen klik is hij wel weg maar staat er terug als ik terug opnieuw er naartoe ga. Het icoon doet hardnekkig zijn best om te blijven staan :confused:

Kijk eens onder services of je daar iets ziet staan.
Deze kun je dan stoppen en vervolgens op uitschakelen zetten.

Groeten Marcel

Onder processen vind ik wel "numlock on screen display for..." zo staat dat daar, ik kan dus ook niet lezen wat er verder nog staat
Open taakbeheer in het volledige venster en maak/sleep het vak "Imagenaam" groter, dan kun je de volledige tekst lezen.
Kijk of je wat hebt aan de volgende link http://forums.lenovo.com/t5/tkb/articleprintpage/tkb-id/Thinkpad_edge@tkb/article-id/27
Kijk of het proces voorkomt in de lijst "opstarten" onder msconfig en haal daar evt. het vinkje weg.

Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor het meedenken, en Mik, die link is voor win7, dat werkt allemaal niet in win 8.1.
Het is opgelost, het bleek software te zijn van Lenovo zelf, (Hotkey Features Integration).
Ik kon niets van hotkey's vinden dus heb ik die gedownload van Lenovo en bij het installeren moest ik kiezen, er was geen andere keuze dan de oude software te verwijderen, al kon ik die niet vinden.
Dat heb ik dus gedaan en na de verplichte terug opstart was het icoon weg, de nieuwe software kan nu de pot op, geen hotkey's nodig.
Dus zoals ik hierboven al zei, moet je om de numlock in te schakelen wanneer win 8.1 opstart, het register van win 8.1 wijzigen, in de bios werkt dus niet.
Bij dit alles is mijn allergie tegen win 8.1 alleen maar groter geworden.
Nu alles in orde is snel een dualboot van maken, geef mij maar linux, helaas kan je niet zonder windows voor sommige dingen, ook een mac is daarin geen meerwaarde, win zal je altijd nodig hebben, helaas. (wat mij betreft uiteraard, ieder zijn meug zou ik zeggen) Nog eens allemaal bedankt voor de hulp.:thumb:

@Mik Zjegger
Bij W8 zit het onderdeel opstarten onder taakbeheer en niet meer onder msconfig.
Zie eerdere posts van mij in dit topic.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Mik, die link is voor win7, dat werkt allemaal niet in win 8.1.
Het is opgelost, het bleek software te zijn van Lenovo zelf, (Hotkey Features Integration).
Ik wist dat de link voor Win 7 was maar ik wilde je opmerkzaam maken op de evt. aanwezige feature van Lenovo. :P
@Mik Zjegger
Bij W8 zit het onderdeel opstarten onder taakbeheer en niet meer onder msconfig.
:o Moeten ze bij MS nu werkelijk alles veranderen? :confused:
Gelukkig ben ik instinctief niet aan Win 8 begonnen (evenals Vista trouwens). In een preview van Win 10 las ik dat ze toch weer de GUI mogelijkheid van Win 7 inbouwen.
Ze bedoelen het goed allemaal daar in Redmond, qua vernieuwingen, maar ze luisteren niet naar de gebruikers.

maar ze luisteren niet naar de gebruikers.

Hoewel ik totaal geen problemen heb met Windows 8 en 8.1, want ik vind het een fijn systeem, hebben ze daar wel de plank mis geslagen inderdaad. Maar ze luisteren wel degelijk naar de gebruikers. Heb je de Windows 10 beta al getest? Dat ziet er prima uit en ook het oude start menu is weer terug. Al zat ik daar persoonlijk niet op te wachten, last heb ik er ook niet van ;)

Het draait hier op een VM en loopt als een zonnetje :)

Laatst bewerkt:
Wat ze bij MS verkeerd doen, is je een nieuw systeem door de strot duwen, niet iedereen zit te wachten op een totaal nieuwe lay-out.
Voor de meeste mensen kon een computer al genoeg toen ze 10 jaar geleden hun eerste kochten.
Het gros van de mensen kent niet eens een tiende van de kennis hier op het forum, de meeste forumgebruikers zitten een klasje hoger dan de gemiddelde gebruiker.
Ze luisteren dus totaal niet, een nieuw systeem? Oké, maar laat de gebruikers dan tenminste de keuze in welke skin ze willen gebruiken, net zoals je bij satelliet ontvangers kan kiezen welke skin je wil gebruiken, zodat de mensen die hun pc enkel gebruiken om mails te ontvangen, een youtube filmpje bekijken en nog van dat prul, geen totaal nieuwe lay-out moeten gaan leren, waarbij ze weer iemand anders moeten gaan lastig vallen, zoals ik zelf ondervind met verschillende mensen die ik altijd help, en daar kruipt veel tijd in, en als je dat dan net als ik gratis doe voor vrienden en kennissen, wordt dat soms wel eens te veel.
Daarom heb ik bij wijze van proef bij 4 mensen een dualboot gemaakt met linux er op, twee hebben zelfs nog gewoon hun win xp als tweede draaien met uitgeschakeld internet uiteraard.
De laatste daarvan was twee weken na het stoppen van de support van xp.
Geen van allen willen terug naar windows, ik zelf houd mijn windows up to date om bij te blijven, maar verder uitsluitend linux.
Dat heeft MS gewoon aan zichzelf te danken.
Nog dit, als het even geleden is dat je windows hebt opgestart wordt je niet goed van alle updates.
Ik heb er uiteraard geen probleem mee dat er veel mensen zijn die windows super vinden, we leven gelukkig in een vrij land, nu nog tenminste.

Niks is perfect. Overal vind je wat en laat je wat. Ook bij Linux.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan