numlock uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

BDBDBD

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
Ik werk op een laptop en sinds kort start die op met
numlock aan. Dit is erg lastig, omdat er cyfertoetsen onder de normale lettertoetsen dan aktief zijn.
Ik heb hetvolgende al geprobeert:
In bios staat numlok uit, maar ook al geprobeert dit op aan te zetten ( aanemende dat Windows dit omdraait)
In register onder Hkey-current-user control panel keyboard initial keyboard de waarden omgezet, maar niets helpt. Hij blijft na elke herstart weer op aan.
Dus iets anders zet hem consequent op aan. Opmerkelijk is dat dit voorheen niet zo was

numlock probleem

bedankt voor snelle reactie, maar het werkt helaas niet.

Je verteld niet wat voot laptop, maar in de meeste gevallen zet je numlock aan en uit door een combinatie met je FN toets.

Een easynote silver.
de numlock kan gewoon omgezet aan/uit via toetsenbord toets NumLock. Dus ik kan hem wel iedere keer uit en aan zetten. Maar ik wil graag dat hij na opstarten direct op uit staat.
( in BIOS lukt dit dus niet ) ( en veranderen van de registersleutel levert ook niets op) Of er staat in register nog een 2e verborgen sleutel?? Want vreemd genoeg als ik de numlock handmatig uitzet, dan gaat hij vlak voor aflsuiten van windows snel nog even weer aan.

Om de initiële status van <NumLock> in Windows XP te wijzigen moet u de Register-editor gebruiken om een waarde in het register te wijzigen. Vergeet niet een herstelpunt te maken voor u het register bijwerkt!
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ REGEDIT en druk op <ENTER>.
Zoek de sleutel HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard.
In het linkerdeelvenster ziet u de sleutel InitialKeyboardIndicators. Wijzig de waarde van deze sleutel in 2; het is standaard 0.
Sluit de Register-editor.
Start uw computer opnieuw op.
Na het opnieuw starten staat de status <NumLock> aan als u uw systeem opstart.

Dus jij moet em op 0 zetten.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar zoals je helemaal boven aan ziet ( openingsvraag) heb ik dat als eerste geprobeert.
De waarde staat dus op 0.

Je kunt kijken of er idd nog een verborgen sleutel in het register zit. Gewoon in regedit een zoekopdracht geven naar numlock

Niet default uitgeschakeld

Hoi BDBDBD
In de forum heb je genoteerd dat je de current user op 0 had ingesteld en niet HK_USERS\.Default.
Daar kun je het wijzigen naar 0 en staat de NUM LOCK niet aan.

Let op!!! Het kan ook zijn dat de gebruiker die als laatst heeft ingelogd de NUM Lock wel aan heeft en bij het opnieuw opstarten deze gebruiker per definitie als user in het inlog scherm staat.

Ik neem aan dat dit ondertussen wel is opgelost. Het topic is uit 2005.
Om die reden gaat er een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan