nummer mee sturen met c475ip voipbuster

• Onderwerp starter Onderwerp starter tomy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tomy

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
:omijn nummer mee sturen via pc (voipbuster) gaat goed hier geef je het nummer in waar je op terug gebelt wil worden !
wat je vervolgens ziet bij nummer herkening.

als ik nu met de siemens telefoon bel zie ik alleen het voipbuster nummer 085.....
de gewone telefoon pakt dit nummer niet op ??

heeft iemand hier ervaring mee ivm instelling c475ip siemens

je hebt het over het caller id neem ik aan. Dit nummer wordt door voipbuster niet doorgegeven. Ik heb er al een paar mailtjes aan gewaagd maar ze willen dit niet aanpassen. Dus callerId instellen op je sipdevice werkt niet bij deze provider. Wel bij bellen via budgetphone maar dan betaal je ook voor het bellen.

nummer herkenning

;)sorry het is inmiddels wel gelukt bij voip buster kun je het nummer opgeven waar je op terug gebelt wilt worden (staat los van de siemens telefoon)

ik bel nu met voipbuster en het nummer wat je ziet heb ik bij budget phone

daar kon ik mijn eigen nummer porteren (kost 10 euro p.j voor een nummer account)
en gewoon gratis bellen via voip buster wel wat beltegoed ivm 06

het werkt prima ook de voicemail alles zelf in de hand perfect.

ik neem aan dat je het nu over de PC softphone van Voipbuster hebt waarin je het nummer kunt aangeven die de andere kant op het display krijgt?

Via de hardware IP telefoon waar je het caller id kunt instellen lukt het niet. Dan blijf je het Voipbuster nummer zien.

ik neem aan dat je het nu over de PC softphone van Voipbuster hebt waarin je het nummer kunt aangeven die de andere kant op het display krijgt?

Via de hardware IP telefoon waar je het caller id kunt instellen lukt het niet. Dan blijf je het Voipbuster nummer zien.

je moet dit in voipbuster in geven open voipbuster ga naar extra,opties,verander u profiel

hier kun je een aantal nummer in geven en als je een voipbusternummer hebt 085..... zie je dit staan daar onder kun je je nummer ingeven wat dan als nummer herkening is te zien

voorbeeld je belt met voipbuster dan kan je laten dat je naar je 06 ..... terug gebelt wil worden.

ik heb het weer via de softphone ingesteld en geverifieerd maar krijg het nummer nog steeds niet op een ander toestel te zien als ik met mijn Siemens bel terwijl de softphone(pc) uit staat.

nummerherkening

sorry ik zit verkeerd , ga via het ip adres de giga set in
1e instellingen
2e telefonie
3e verbindingen hier kan je 6 providers opgeven voorb 1= voipbuster
2= budget phone

4e provider bewerken die je gebruikt om te bellen bij mij is dit 1

hier kan je een aantal dingen ingeven nu staan er onder in 2 vensters met display naam en gebruikers naam hier heb ik mijn telefoon nummer in gegeven dit moet het zijn

succes

klopt, en bij displaynummer was mijn budgetphone nummer al ingevuld. Ik bel al voip sinds 2006, sinds 2 jaar met de Siemens c470ip. En volgens mij heb ik de laatste firmware(021840000000 / 043.00 EEPROM-versie:155) .

Toch raar dat dit bij jou wel wil werken, kun je voor mij jouw firmware versie checken?

Lokaal Netwerk
IP-adres: 192.168.2.2
MAC-adres: 00:21:04:05:EF:72
Software
Firmware-versie: 021910000000 / 043.00
EEPROM-versie: 159

volgensmij heb je wel oudere firmware er op staan , maar volgens mij zit het daar niet in het moet iets simpel zijn wat je over het hoofd ziet

je wil toch een ander nummer laten zien al het voip nummer ?

verander het voipbusternummer in de display naam in de siemens
ook heb ik op mijn pc als ik in log op mijn voipbuster daar ook mijn andere nummer staan ik heb dus 2x het nummer ingegeven waar ik op terug gebelt wil worden

ps ik werk zelf ook met een 470 mijn college heeft een 475 daar werkt het ook op de zelfde wijze succes moet toch zeker dit jaar nog lukken

Ik heb zowel in de softphone van voipbuster als in de Siemens de Displaynaam op mijn inkomende Budgetphonenummer staan.

Heb jij ook een voip nummer van voipbuster? Zo niet, dan zou het kunnen dat voipbuster deze altijd neemt als displayname...?

ja ik heb ook een voipbusternummer maar dit maakt niet uit .

in je profiel van voipbuster pas je dit aan wat ik me nu bedenk is dat je dan door voipbuster wordt gebelt om te vervieren of het nummer wel klopt wat je op geeft

er staat onderin kolomen die je kan in vullen bijv. thuis en dan je nummer wat je wil laten zien of bij een sms de bovenste is mijn voipbuster nummer die staat niet aangevinkt .

het nummer van voipbuster gebruik ik niet , geef jij wel op dat je via voipbuster belt !
in de siemens instellingen

ik zal straks alles nog eens nalopen. Nu ik weet dat het bij anderen inmiddels wel werkt zal ik het voor elkaar krijgen ook..:evil:

Ik heb de firmware geupdate, instellingen gecontroleerd, alles uit en aan maar met hetzelfde resultaat op mijn beide voipbuster accounts en voipcheap account met het zelfde resultaat: het werkt nog niet, mijn voipnummers van voipbuster en cheap blijven doorkomen als displaynummer. :rolleyes:

Firmware-versie: 022140000000 / 043.00
EEPROM-versie: 179

Ik bedenk mij opeens dat jij wel eens op een nieuwere/andere(?) sip server zit...

mijn instellingen;
Domein: voipbuster.com
Proxy-server-adres: sip.voipbuster.com
Proxy-server-poort: 5060
Registrar server: sip.voipbuster.com
Registrar server-poort: 5060
Ververstijd aanmelding: 180

na wat googlen ben ik er achter gekomen dat de displaynaam van de Siemens kennelijk niet het caller id is. Of bij Voipbuster houden ze zich niet aan de standaard maar het werkt nu!

laat displaynaam leeg en zet bij gebruikersnaam het nummer(caller id)

ik weet nog niet of nummer verificatie nodig is en of dat nummer hetzelfde moet zijn. Zoek ik later nog uit.

het werkt ook voor voipstunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan