• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummer opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbeukers

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Hoi,

Ik ben bezig met een project waarmee je door middel van een keuzemenu op een nummer uitkomt. Dit nummer wil ik dan koppelen aan een link van bijvoorbeeld een plaatje.

Ik zoek een formule die verticaal een woord zoekt en als hij hem gevonden heeft één rij opzij gaat en het volgende woord gaat zoeken wat is gekozen in het pulldown menu. Als die gevonden is moet hij weer één rij naar rechts, en moet hij weer zoeken naar het volgende woord. Net zo lang tot hij bij het uiteindelijke nummer uitkomt die ik dan weer kan linken aan een bestand.

Om het duidelijker te maken heb ik het excel bestand toegevoegd.

Ik heb het excel bestand opgesteld in 2 bladen. In het eerste blad kan je de keuze maken. In het tweede blad staan de gegevens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Blijkbaar, Worksheet.nl is nogal streng wat betreft ongemeld crossposting :thumb:

Ja het is waarschijnlijk verboden op dat forum om op meerdere plekken advies te vragen.

Mijn fout...

Ik heb de getrapte validatie al gedownload. Maar ik dit had ik al toegepast in mijn excel sheet. Het probleem is dat bij de laatste stap de keuze mogelijkheden de zelfde naam hebben bij verschillende mogelijkheden.

bijvoorbeeld:

Jongens Voetballen Spits 20 jaar Groot = nummer 1

maar

Jongens Zwemmen Vlinderslag 20 jaar Groot = nummer 25

Je kan dan niet zeggen bij keuze mogelijkheid groot hoort een bepaald nummer. Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen.

Je zal mi dan toch ergens 2 criteria moeten samenpakken bv Jongens-Voetbal of Jongens-Zwemmen zodat er daar al een onderscheid gemaakt wordt.

c1 =
Code:
=A1&" "&B1

waarbij a1 = jongens
waarbij b1 = voetbal

uitkomst wordt => jongens voetbal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan