nummer van form in geopend krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
hallo,

ik heb een formulier met een gekoppeld subform deze krijgt dezelfde Factuurnummerid tot hier gaat alles goed.
nu wil ik bij het openen van een form de factuurnummerid in dit formulier krijgen.
hoe kan ik dat doen .

factuur2.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een vreemde constructie; de grap van een doorlopend formulier met (factuur)regels op een hoofdformulier is nu juist dat je dat subformulier gebruikt om data in te voeren. Dat formulier is namelijk (als je de db tenminste goed inricht) altijd gekoppeld aan het hoofdformulier, dus dit probleem zou je helemaal niet hoeven te hebben. Ik zie eerlijk gezegd ook geen enkele winst in het openen van een extra formulier; de data heb je tenslotte ook al in het (wel correct) gekoppelde subformulier staan. Beetje overkill dus?

hallo

klop misschien wel maar in het formulier heb ik onafhankelijke keuze lijsten gemaakt die niet in mijn factuur moeten komen
deze dienen enkel om gemakkelijker artikels te vinden per leverancier,merken categorie .

En dat doe ik dus ook altijd in het doorlopende formulier. Die zet ik dan, om te voorkomen dat het doorlopende formulier er een beetje vreemd uitziet, in de koptekst.

hoi

heb even geprobeerd wat je voorstelde werkt wel maar zit nu met het probleem dat de andere artikels verdwijnen als
ik een nieuw kies dat uit een andere categorie komt

of kan dit opgelost worden ?

factuur3.jpg

Nee; dat is een beetje het nadeel van niet-afhankelijke (gekoppelde) keuzelijsten gebruiken voor artikelen. Omdat de keuzelijst maar één object is, dat je herhalend terugziet, heeft elke keuzelijst dezelfde Recordbron. Als je de keuzelijst filtert, en de andere artikelen vallen in een andere categorie, dan is de keuzelijst voor die objecten dus leeg. Ergo: je ziet niks. Dat is wel weer opgelost als je de hoofd keuzelijsten leeg maakt, want dan heb je, als het goed is, voor de keuzelijst weer de volledige artikelenlijst beschikbaar. En dan zie je dus de artikelen wél.
Ik heb dat wel eens opgelost met een tweede keuzelijst of tekstvak die bovenop de andere keuzelijst staat. Met Visible=False en Visible=True valt er dan wel te spelen met de zichtbaarheid van de gegevens.

hallo

is er dan geen andere mannier om de waarde van het veld op het form over te zetten naar een nieuw geopend form.

zoiets bv
Code:
Forms![subformfactuurregels]![Factuurnummer ID] = Forms![frmfacturen]![Factuurnummer ID]

Ik zou dan afstappen van het subformulier, want dat is in deze toch niet bruikbaar. Een keuzelijst kan de gegevens namelijk ook laten zien. En dat is dan al voldoende. Sowieso is het niet zo moeilijk om (met de wizard) een knop te maken die een formulier opent op basis van het actieve record. Als je de wizard opstart, is dat de derde optie die je tegenkomt.

hallo

heb al een oplossing gevonden toch bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan