Nummering subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

vijverbegeman

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hallo,

Ik ga bedrijven bellen. Ik heb dus te maken met o.a. de tabellen bedrijven en gesprekken. Ik wil dat mijn formulier per bedrijf de gesprekken (in een subformulier) opnieuw begint te tellen. Momenteel tellen de gesprekken gewoon door ongeacht het bedrijf. Is vast een simpele oplossing voor. Hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Gr. Pascal

Je zou op je subformulier een tekstvak moeten maken dat zijn standaardwaarde ophaalt uit de tabel waarin je de gesprekken bijhoudt. Ik neem aan, dat je in deze tabel een veld Gesprek# hebt, en een veld BedrijfsID. Je kunt dan de nieuwe gesprekswaarde bepalen met de functie DMax, ongeveer als volgt:

=Dmax("[Gesprek#]";"[Gesprekken]";"[BedrijfsID]=" & Formulier.Bedrijfsnr)+1

Formulier.Bedrijfsnr haal je dan in de Opbouwfunctie uit de groep Formulieren, waarbij je dan het veld BedrijfsID gebruikt.

Laatst bewerkt:
Dmax

Hallo Michel,

Ik heb de functie ingebouwd in de standaardwaarde van het veld gespreksnr in formulier f_gesprek, maar vast niet helemaal zoals het hoort. f_gesprek moet het subformulier worden van f_belgegevens. Kun je nog even een tip geven?

Dus per bel_id in de tabel t_gesprek moet er een nieuw gespreksnr komen. Ik heb het bestand toegevoegd in de zip.

Bedankt!

Gr. Pascal

Bijlagen

Ik heb je probleem bekeken, en de functie een beetje aangepast.
In beginsel was hij niet helemaal fout; kwestie van interpunctie, en een vergeten =-teken. In de bijlage staat hij redelijk werkend.

Er zit overigens ook een stukje VBA in, omdat je een BelID nodig hebt in het nieuwe record. Dat wordt nu automatisch aangevuld als je op de knop Nieuw drukt, waarna dus ook het gespreksnr. netjes wordt opgehoogd.
Ik heb ook nog een Functie gemaakt, die hetzelfde doet, maar dan zonder DMax functie als standaardwaarde.
Die is nu overigens uitgeschakeld.

Bijlagen

Nummering

Hallo,
Ik heb iets te vroeg gejuicht. Ik was 'm al aan het opleuken, maar het werkt nog niet helemaal en ik vind even geen oplossing. Misschien zou je er nog een blik op willen werpen.

- De nummering in het subformulier werkt niet bij een nieuw record in het hoofdformulier;
- De nummering in het subformulier stopt bij 10 bij de oude records...

Pascal

Kun je jouw db in gestripte vorm met wat dummy records posten? Want zo op voorhand gezegd vind ik het vreemd, dat de telling bij 10 stopt....

Nummering

Je kunt de db gebruiken die jij als laatste hebt geupload in je voorlaatste reactie. Ik heb 't nogmaals gecheckt, want ik vond 't ook vreemd. Bij t_gesprek.gespreksID 40 t/m 42 is het gespreksnr ook al 10. De GespreksID hoogt gewoon op, logisch, want dat is een autonummer. Het gespreksnr blijft bij elk volgend record op 10 staan. Bij een nieuwe belID in t_gesprek werkt het gespreksnr helemaal niet...

Laatst bewerkt:
Je mag nog blij zijn dat-ie het überhaupt al deed :D Het veld Gespreksnr. in de tabel t_gesprek heeft als eigenschap: tromgeroffel..... Tekst :(
Als je die op Numeriek zet, loopt-ie lekker door!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan