• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nummering

• Onderwerp starter Onderwerp starter bobos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bobos

Verenigingslid
Lid geworden
27 jun 2010
Hallo,

hoe kan ik met exel in een kolom met 1 handeling nummers1 t/m 100 of 200 doen

of met A t/m Z

groeten Johan :)

type in a1 1
type in a2 2

selecteer met de muis de cellen ( a1 en a2) en trek deze door naar a100

gegevens worden doorgevoerd.

Is dit wat je bedoelt?

of
type in a1 1
type in a2 a1+1
copieer de inhoud van a2 naar a3 t/m a100

Laatst bewerkt:
Met het alfabet:

Beginnend bij rij 1.
Code:
=TEKEN(64+RIJ())
voor hoofdletters A, B etc.

Code:
=TEKEN(96+RIJ())
voor kleine letters A, B etc.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hallo,

ik heb het geprobeerd maar het lukt niet

ik deed het volgende in kolom A zette ik op rij1 nr 1 , en op rij 2 nr. 2

dan sleepte ik met mijn linker muis ingedrukt houdend naar rij 100

liet ik de muis los dan had ik zo gezegd een geselecteerd kolom maar er gebeurde niets

grt Johan

Voor letters:
Zet een A in A1.
Selecteer A1, Alt + cursor in rechterbenedenhoek tot dubbele + verschijnt, en doorvoeren.

Voor cijfers:
Zet een 1 in A1.
Selecteer A1, Ctrl + cursor in rechterbenedenhoek tot dubbele + verschijnt, en doorvoeren.

Het kan ook bij Menu Extra → Opties → Aangepaste lijst, en type in de tekstvak van 'gegevens in lijst' het alfabet, gescheiden door een komma en spatie, en klik op 'Toevoegen'.

Nu kun je zonder de Alt toets voor eens en voor altijd gewoon doorvoeren.

Laatst bewerkt:
Hallo,

ik ben net een twee uur thuis van een paar weken ziekenhuis, maar ben er nog niet uit

ik type in A1 ,1
A2 ,2
hoe kan je selecteren
ik doe kopieeren

grt Johan

En als je kopiëert, is er toch iets geselecteerd.

Overigens beterschap.

Hallo,

ik ben net een twee uur thuis van een paar weken ziekenhuis, maar ben er nog niet uit

ik type in A1 ,1
A2 ,2
hoe kan je selecteren
ik doe kopieeren

grt Johan

klik met de muiis in a1 en trek de muis door naar cel a2.

vervolgens trek je met de muis vanaf cel a3 door naar cel a100 en klikt op enter

klik met de muiis in a1 en trek de muis door naar cel a2.
vervolgens trek je met de muis vanaf cel a3 door naar cel a100 en klikt op enter
Met "doortrekken" wordt in Excel bedoeld: kopiëren met de vulgreep en dat wil zeggen: als de cursor zich rechts-onderaan op het hoekpunt van een cel bevindt, de linkermuisknop indrukken, die ingedrukt houden, en dan door het slepen van de muis de cel(len) verder kopiëren (naar rechts of naar beneden). En dat is nu juist waar de vragensteller NIET mee moet beginnen.
Hij moet eerst A1 en A2 tezamen selecteren en dat doe je door 1 keer midden op cel A1 te klikken (dus niet op het hoekpunt), de linkermuisknop ingedrukt houden, en dan met de muis slepen tot zowel A1 als A2 geselecteerd zijn. Als die beide cellen geselecteerd zijn, dan met de muisaanwijzer de rechterbenedenhoek van A2 aanwijzen (het witte kruisje van de muisaanwijzer wordt dan een zwart kruisje), op dat moment de linkermuisknop indrukken en ingedrukt houden, en dan de muis slepen zodat er in kolom A naar beneden gekopieerd kan worden.

heren,

bedankt de laatste uitleg van Zaptra was uitstekend

dank jullie voor de moeite

grt Johan:)

heren,

bedankt de laatste uitleg van Zaptra was uitstekend

dank jullie voor de moeite

grt Johan:)
Als je de geboden oplossingen goed leest, vind ik ze bijna allemaal uitstekend. :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan