• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummerplaten in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTraffix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Hallo beste experten,Bekijk bijlage vb_helpmij.xls

Misschien kan iemand me wel helpen met een formule die ik zoek om nummerplaten uit een parkeerbezettingsonderzoek te herleiden naar volgende informatie:

De 'context':
1 week lang zijn er op verschillende dagen en tijdstippen, in 6 straten alle nummerplaten van wagens genoteerd. Dat betekent dat elke nummerplaat gekoppeld is aan een straat. Maar: een bepaalde nummerplaat kan ook voorkomen in meerdere straten.

Uit alle ingevoerde informatie in Excel wil ik graag volgende informatie filteren:

- nummerplaten die meer dan één keer voorkomen, herkennen en het totaal van deze nummerplaten weergeven + weergeven in welke straat of meerdere straten deze nummerplaat voorkomt

In bijlage heb ik alvast een excelbestandje met fictieve straatnamen en nummerplaten.

Bedankt voor uw hulp!

Mr Traffix,

Wat dacht je van een draaitabel?

PS. Gelens was me net even voor met het zelfde idee.

Bijlagen

Beste experten,

Hartelijk bedankt voor jullie uiterst snelle tussenkomst. Dit is de perfecte oplossing. Wat een kennis, hoedje af.

Vriendelijke groeten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan