• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nummers linken aan week.

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny147

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Beste, ;)

Ben op zoek naar een formule die de nummers van de standaard activiteiten (C4:M4) koppeld aan de gevraagde week.
Er zijn 11 standaardactiviteiten (C3:M3)
Vb voor LK203 wordt er gevraagd in week 18 welke activiteiten er voor komen, in dit geval is dit activiteit ( 3 )
Vb voor LK371 wordt er gevraagd in week 36 welke activiteiten er voor komen, in dit geval is dit activiteit ( 3-8-10 )

Zie bestandje voor meer duidelijkheid.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny,

Als het met per se met een formule moet, moet je er een stuk of wat van deze functies achter elkaar zetten, zoveel als je nodig acht.

Matrixformule.
Code:
=ALS.FOUT(KLEINSTE(ALS(C6:M6=O6;$C$4:$M$4);1);"")

een code laten lopen zou eenvoudiger zijn.

Laatst bewerkt:
Beste HSV ;)

De uikomst is wat het moet zijn, maar dit stukje formule wil ik ergens tussen een andere formule plaatsen en dat lukt niet omdat het een matrixformule is.
Is er geen oplossing zonder matrixformule ?
Een stukje code is ook geen oplossing in mijn bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

hoi Danny,

Hoe ziet die formule er uit.

Beste HSV ;)

Voorlopig ben ik nog tevreden met mijn ontwerp, enkel de cellen die rood gekleurd zijn bestaan uit meerdere activiteiten waar ik geen formule voor vind.
Deze kan ik dan wel handmatig aanpassen.
De Vert.Zoeken functie heb ik erin geplaatst om een onderscheid te kunnen maken over de verschillende activiteiten van smeren.
Deze bestaan uit A, B, C en D, wat mij niet lukt met Somproduct (geeft enkel waarden weer maar geen letters ! )
In de geel gekleurde cellen zit jouw formule in verwerkt, die ik niet werkende krijg.

Mocht iemand een oplossing vinden voor mijn probleem, dan zijn alle ideeën welkom.

Groetjes Danny.

Bijlagen

Beste ;)

Aangezien er toch niemand meer reageerd, zal ik me maar redden met de middelen die ik al had.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan