Nut van overklokken bij deze pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zabuzah

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Aloha

Ten eerste zal ik de componentjes in mijn beestje even opsommen (gelieve niet in lachen uit te barsten):

- MOBO ASUS A8NE
- PROC AMD 64 3200
- GEH 1GB DDR RAM
- GRAKA XFX 7800GT EXTREME 256MB DDR3 DEDICATED RAM
- HD 360GB

Ik ben maar een student en ik heb voor mijn belangrijke studiewerk, rekeningen etc.
een laptop naast deze desktop.
Ik heb de pc al een hele tijd en ik heb hem in der tijd zelf laten samen stellen met wat toen (ja lach maar, 't is lang geleden) mee van de beste onderdelen waren die verkrijgbaar waren, volgens de salesman.

Ik gebruik de pc enkel om te downloaden, films op te kijken en af en toe een spelletje op te spelen. Nu merk ik echter dat ik zelfs the godfather 2 en need for speed pro street niet normaal kan draaien (zelf niet op 640x480 en details op laag)!
En dit terwijl ik op meerdere sites (zoals "canyourunthis") toch duidelijk boven de minimum/aangeraden systemspecs zit.
Dus ik zou verwachten dat dit soort games toch wel redelijk te spelen zouden moeten zijn.

Ik heb, zoals ik al eerder vermelde wel geld, maar omdat ik meerdere auto's (amerikanen, zuipen me arm) onderhoud heb ik niet het geld om een nieuwe game-rig aan te schaffen.

Is er nog iets mogelijk kwa overklokken (of wat dan ook) om het mogelijk te maken om dit soort games tenminste vloeiend in beeld te krijgen? Resolutie kan me niet zo veel schelen, gaat me gewoon om de ontspanning.

Er geld aan uitgeven is me door de Ammies redelijk onmogelijk gemaakt :o

Alvast heeel erg bedankt!

klinkt eerder als teveel troep en spyware op je pc

heb je wel eens je pc opgeschoont zo niet doe dat dan om het jaar als het kan!
of laat het door iemand doen
een herrinstallatie kan ook helpen

maar zorg dan wel dat je een backup maakt van all je bellangerijke bestanden

Dat heb ik onlangs al eens gedaan, laten doen bij Paradigit en daarna zelf een clean install van XP SP3 gedaan :eek:

Dat heb ik onlangs al eens gedaan, laten doen bij Paradigit en daarna zelf een clean install van XP SP3 gedaan :eek:

als ik zo naar je systeem ligt het neit zo zeer aan je videokaart of je processor maar eerder aan je geheugen.
ookal staat er bijvoorbeeld voor Pro Street minimaal 512 MB,
1 GB is niet echt ontzettend veel ik zou eens proberen wat geheugen erbij te zetten kan goed flink helpen;)

Groeten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan