Nuttig om 2GB RAM te upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BananenPeul

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2014
Berichten
18
Hallo allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden op een oude pc, waar altijd een windows 7 32-bit op stond, een windows 7 64-bit geïnstalleerd.
Nu merk ik dat de pc erg traag is geworden vergeleken met toen ik er een 32 bit op had staan.

Ik heb ergens gelezen dat er voor een 64 bit vaak al 2GB nodig is en voor een 32 bit 1GB.

Is het slim/nuttig/merkbaar om van 2GB ram naar 4GB ram te gaan?

Specs:
MB: foxconn n15235 g31mxp
CPU: Pentium Dual-Core E5200 @ 2.5GHz
RAM: Kingston ValueRAM kvr800d2n6/2g (800MHz DDR2)
GPU: AMD Radeon HD6450

Helaas kan het moederbord niet meer aan dan 4GB (2x2GB maximaal volgens de handleiding) dus hoger dan dit gaat helaas niet.

Graag zou ik dus willen weten of het slim is om naar 4GB te gaan upgraden.
 
Wat was er mis met 32 bits? 64 bits vraagt inderdaad meer geheugen en is wat zwaarder. Mijn advies: zet er gewoon weer 32 bits op, dat kost je niets.
 
Ook bij 32-bit is het handig om er meer dan 2GB in te zetten. Het maximum dat een 32-bit OS kan adresseren is ongeveer 3,2GB.
 
Het is wel nuttig om je pc te upgrade op 4 gb je merkt meteen dat je pc sneller is en het is ook fijner werken.

Ik zou wel upgrade
 
Ach, je merkt het alleen als er niet hoeft te worden gewapt, met meer geheugen wordt niets sneller, waar dat hardnekkige beeld vandaan komt........
En een 32 bit OS kan 4GB adresseren, de adressen van de hardware gaat er wel vanaf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan