• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nuttige macro's met een recorder?

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik moet binnenkort een half daagse (!) opleiding "macro's" geven.
Bedoeling is met de recorder te werken en nauwelijks op VBA in te gaan.

Vind ik erg frustrerend, iedereen weet dat je de code van de recorder zowat altijd moet aanpassen om de zaak flexibel te houden.

Heb wel een voorbeeld van een filter, en van het plakken van nieuwe gegevens in lege brontabel voor een aantal voorgedefinieerde draaitabellen (in een template)

Iemand inspiratie voor ander nuttige macro's die je met een recorder kunt opnemen? (Dus geen dingen die je evengoed met een template kunt doen)

Ik zoek vooral een macro voor de personal.xlsb, zodat je kunt uitleggen hoe je die in de werkbalk snelle toegang of in het lint kunt zetten.
Zelfs naar het eerste blad van een bestand gaan resulteert niet in een bruikbare macro...

Klinkt als een cursus Spaans waarbij er geen woord Spaans zal worden gesproken.

Om te kunnen begrijpen wat de recorder nou wel en niet kan, zal je toch een beetje code moeten kunnen lezen.

Enige tip die ik heb is dat je bij het opnemen de optie absoluut en relatief kan afwisselen en dat je daarmee iets meer kunt met de opgenomen macro.

Ben het met je eens. Maar je kunt je werk niet altijd kiezen...

Indien het toegelaten is op dit forum, stuur jouw mailadres door naar verwijderd ter voorkoming van spam/malwaredistributie snb. Ik heb voorbeelden van een aantal begrijpbare macro's. Wim de Groot heeft een boek uitgegeven dat begrijpbaar is voor een leek in VBA en er circuleren voldoende voorbeelden op het internet. Het boek van Wim de Groot is te lenen in de stadsbib.

PS. Je kunt de vraagsteller je emailadres doorgeven via een persoonlijk bericht. snb

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je kunt opnemen:

- het importeren van een txt/csv bestand met eigen specifikaties (lijstscheidingsteken, gegevenstype per kolom)
- het splitsen van een tekst naar verschillende kolommen
- het selecteren van alle cellen met eenzelfde validatieregel
- het geavanceerd sorteren van een gebied op verschillende kolommen

Ik heb mijn persoonlijk bericht gelezen en ik heb in een bericht naar jou naar jouw e-maildres gevraagd. Tot hiertoe geen antwoord ontvangen.

Ik heb niets ontvangen? Hoe dan ook, heb ondertussen voldoende inspiratie opgedaan: tekst naar kolommen, in een blad de formules selecteren en beveiligen). Bedankt voor de moeite in elk geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan