Nv4_disp.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ze Maryn

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Hoi,

ik heb dit probleem al lang. Ik krijg soms als ik een spel (Call of Duty 2) aan het spelen ben, een blauw scherm. Hier op staan dan verschillende codes, maar deze is nieuw en volgens mij heeft hij met de videocard te maken.
De code is
OxOOOOOO8E
En daaronder staan iets met Nv4_disp.dll

Ik heb een NVIDEA GeForce4 Ti 4200 met AGP8X

enig idee wat het probleem is en wat de oplossing kan zijn?

Danku,
Maryn

Andere drivers voor je videokaart installeren zal misschien helpen.

COD2 op die videokaart is zo goed als onmogelijk dacht ik.

Dat betekent dus dat als ik een andere video kaart erin zou zetten, het probleem misschien verholpen is? Want met de hardware is niks mis, die is volledig nagekeken ongeveer een weekje terug (toen had ik het blauwe scherm ook al).

Dat spel hoord te werken hoor op die videokaart, er was laatst een topic over iemand met een geforce 2MX2 serie die het speelde. maar die had ook driverproblemen, dus :thumb:

Ja, rickyy, ik was er ook al achter. Ik heb een andere videocard erin gestopt, en het probleem blijft zich nog steeds voordoen.

Anyways, misschien dat deze codes nog helpen:
0x00000024
0x00000050

en files:
Ntfs.sys
win32k.sys
PnkbstrK.sys

Lijkt meer op een ram probleem, of een probleem met je harde schijf, start eens op met de XP cd, ga naar de repairconsole en voer daar een chkdsk /r uit.

Hier vind je een memtest in diverse uitvoeringen.

Overigens is het voor de wat oudere kaarten niet van belang de nieuwste drivers te installeren, oudere werken vaak beter, aangezien de nieuwe alleen bedoeld zijn voor de ool nieuwere kaarten en geen verbeteringen zijn voor de oudere, vaak wel verslechteringen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan