nv4_disp.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damman

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
hallo,

ik heb sinds het instaleren van een game last van de Blue screen of Death. ik kan mijn gewone computerhandelingen (zoals internet en word) zonder problemen doen, maar na 2 minuten gamen loopt het beeldscherm vast, krijg ik allemaal rare kleuren en na verloop van tijd krijg ik de blua screen of death. ik krijg dan de foutmelding dat er iets fout is met nv4_disp.dll

ik heb op internet gezocht en ben erachter gekomen dat het iets te maken heeft met mijn video kaart (geforce 9800 GT). Advies was om mijn driver opnieuw te instaleren en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Dus ik heb de nieuwste driver gedownload en geinstalleerd. Ik moest hierna mijn computer opnieuw opstarten dus dat doe ik dan. Wanneer ik weer bij mijn bureaublad ben moet ik opeens mijn videokaart weer instaleren??? hu, ik had toch alleen mijn driver verwijdert?? naja ik moest gewoon mijn installatie cd hebben en dan kon ik mijn videokaart wel weer opnieuw installeren.

Ben ik mijn die cd kwijt :O vast op een "logische" plek opgeborgen. mijn vraag is of ik er ook op een andere manier aan zo'n cd kan komen.

Mvg Damman

als je nieuwe hardware in je computer stopt zegt je pc:
nieuwe hardware ontdekt en krijg je zo'n wizard waarin je die hardware gaat instaleren.
hiervoor is een cd vereist die in de doos bij de videokaart geleverd zit.
die ben ik kwijt, en daar zoek ik vervanging voor

staat niet veel op de site van Asus (op nvidia staat helemaal niks)
wanneer ik zoek op mijn videokaart krijg ik 25 hits

2 Bios
5 drivers
18 utilities

staat volgens mij niks tussen, het enige wat mogelijk is maar weet dit echt niet zeker is onder utilities:
ASUS Video Security version 3.5.1.3

maar er staat verder geen info bij, behalve de grootte (80mb)

Misschien een goed idee om alvast Driver Sweeper te installeren.

Die dan te gebruken nadat je de huidige driver gedeïnstalleerd hebt (via Configuratiescherm-> Software), maar vóórdat je de nieuwe installeert.

Zoals je zult zien is dit programma geschikt voor het verwijderen van resten van zowel ATI als NVIDIA drivers.

Ik neem hier even aan dat je XP gebruikt. Indien ja, dan is hier de nieuwste driver te downloaden die ook werkt voor een Geforce 9800 GT. Download die alvast vóórdat je de oude driver deïnstalleert, dan heb je die driver in ieder geval al aanwezig op de computer.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties

ik zal nog maar een keer proberen om mijn driver opnieuw te installeren, hoop dat het werkt. ik ben van plan om deze week windows 7 op mijn computer te zetten(heb nu toetsweek dus moet beschikken over een werkende computer, weet niet hoe de installatie verloopt) maar is het probleem dan sowieso opgelost??

ik kon die drivers ook wel vinden op nvidia maar ik bedoel de installatie cd van mijn videokaart, die met je videokaart in een doos meegeleverd word. of is die er überhaupt niet :o

Misschien een goed idee om alvast Driver Sweeper te installeren.

Die dan te gebruken nadat je de huidige driver gedeïnstalleerd hebt (via Configuratiescherm-> Software), maar vóórdat je de nieuwe installeert.

Zoals je zult zien is dit programma geschikt voor het verwijderen van resten van zowel ATI als NVIDIA drivers.

Ik neem hier even aan dat je XP gebruikt. Indien ja, dan is hier de nieuwste driver te downloaden die ook werkt voor een Geforce 9800 GT. Download die alvast vóórdat je de oude driver deïnstalleert, dan heb je die driver in ieder geval al aanwezig op de computer.

Succes,

Tijs.

ik heb nu driver sweeper 2.1.0 gedownload en geïnstalleerd
voor mij misschien even handig als ik een soort stappenplan heb
1. download nieuwe driver (gedaan)
2. verwijder huidige driver
3. gebruik driver sweeper
4. installeer de driver weer

heb ook nog een vraagje over driver sweeper:
wat moet ik doen in het programma
want je kan verschillende dingen kiezen die je kan analyseren. moet ik alleen kiezen waar nvidia voor staat of alleen de display van nvidia??

en als ik bijvoorbeeld nvidia analyseer, krijg ik een lijstje met allemaal files die over zijn en die moet ik dan dus verwijderen??

Laatst bewerkt:
Je zegt dat je de driver 'gewist' hebt. Ik neem toch aan dat je hier hopelijk mee bedoelt dat je via Configuratiescherm -> Software de driver hebt gedeïnstalleerd?
Normaal hoort daar ook een herstart bij, waarin de pc in VGA modus opstart en er dus geen geïnstalleerde driver wordt gebruikt. Ik zou dan dus niet weten waarom die 2 bestanden blijven staan, tenzij je het niet op de juiste manier gedeïnstalleerd hebt óf niet geherstart hebt.

Wat je in ieder geval nu kunt proberen is het opstarten van de pc in Veilige modus, en dan via Driver Sweeper die 2 resterende bestanden verwijderen.

Succes,

Tijs.

Je zegt dat je de driver 'gewist' hebt. Ik neem toch aan dat je hier hopelijk mee bedoelt dat je via Configuratiescherm -> Software de driver hebt gedeïnstalleerd?
Normaal hoort daar ook een herstart bij, waarin de pc in VGA modus opstart en er dus geen geïnstalleerde driver wordt gebruikt. Ik zou dan dus niet weten waarom die 2 bestanden blijven staan, tenzij je het niet op de juiste manier gedeïnstalleerd hebt óf niet geherstart hebt.

Wat je in ieder geval nu kunt proberen is het opstarten van de pc in Veilige modus, en dan via Driver Sweeper die 2 resterende bestanden verwijderen.

Succes,

Tijs.

ja ik heb het via configuratiescherm -> software verwijdert
maar ik hou die twee bestanden over nadat ik driver sweeper gebruikt hebt
moet ik deze dan handmatig verwijderen??
er staat nu dus geen werkende driver op mijn pc, behalve een set-up

[...]Wat je in ieder geval nu kunt proberen is het opstarten van de pc in Veilige modus, en dan via Driver Sweeper die 2 resterende bestanden verwijderen.

Succes,

Tijs.

En evt. kan je ook proberen 'handmatig' die bestanden te verwijderen in Veilige modus.

Tijs.

oke dan probeer ik dat nog wel een keer
word helemaal simpel van een hele middag de computer opnieuw opstarten ^^
ik zet hieronder een stappenplan neer die ik gevolgt heb, en tot nu toe nog niet werkt:
1. dload nieuwe driver van nvidia
2. verwijder driver via configuratiescherm -> software
3. opstarten veilige modus
4. driver sweeper -> clean gevonden bestanden totdat ze niet meer aangevinkt staan
5. opnieuw opstarten in veilige modus
6. nieuwe driver installeren
7. opnieuw opstarten in normale modus

dit werkte dus niet, ga nu handmatig die bestanden verwijderen
of dat werkt hoor je zo

het leek er even op dat ie het weer deed, maar ik had te vroeg gejuigt
een spel (SRO) die normaal direct stopt als ik die open deed het wat langer dus ik was helemaal blij. kon alleen geen server in want die was vol.
daarom had ik een ander spel geopend die helaas vastliep

dus we zijn nog niet verder gekomen

1. Welke driver heb je nu geïnstalleerd (geef de link) en welk besturingssysteem gebruik je?
2. Is de melding die je bij dat andere spel kreeg ook gerelateerd aan nv4_disp.dll?
3. Is de systeemkast intern stofvrij (en ook de ventilatoren van videokaart + CPU)?
4. Hoeveel watt is je voeding en welk merk + type is het?
5. Heb je recent nog wijzigingen aangebracht, zoals nieuwe componenten, zoals andere voeding, ander videokaart, extra geheugen etc.?

Tijs.

1. 197.13 van nvidia (http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_197.13_whql_uk.html) met windows xp, (direct x 9.0c als dat nog uit kan maken)
2. bij alle spellen die ik speel krijg ik de nv4_disp.dll error
3. systeemkast een week geleden weer stofvrij gemaakt, lijkt me niet dat het binnen een week bomvol kan zitten
4. merk weet ik zo snel niet meer maar was 550 W (heeft 3 jaar goed gewerkt, zonder problemen)
5. geen nieuwe hardware geïnstalleerd, maand geleden was de laatste driver update die toen zonder problemen verliep.probleem deed zich eigenlijk pas voor na de installatie van Silkroad Online

Ik heb nu geen direct idee meer. Hopelijk anderen nog wel.

Tijs.

in ieder geval bedankt voor de vele reacties die je in de loop van de tijd gedaan hebt
inderdaad hopen dat iemand anders mij kan helpen.

is het verwijderen van windows xp en installeren van windows 7 een oplossing??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan