nv4_disp in oneindige loop... hoe verhelpen?..

Status
Niet open voor verdere reacties.

francozero

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2005
hoi,

na lange tijd met films bezig te zijn, dacht ik nog 's een keertje te gamen. de pret was er anders gauw af...
ik startte F1C op, en na zo'n 10 minuten herstartte m'n systeem. ik dacht, nou ja... kan gebeuren, dus ik probeerde een andere mod. deze hield 't iets langer, maar ook deze keer deed m'n pc een reboot.
ik dacht, ik kijk dat later wel na, dus dan maar effe vliegen met sturmovik FFB. toen begon het helemaal mis te gaan... de pc herstartte weer, maar deze keer had ik allemaal vertikale lijnen over m'n scherm. ik sloot de pc af, wachtte een halve minuut, en startte weer op... al vanaf het 1ste bootscherm alweer die vertikale lijnen, maar deze keer bleef ie hangen tussen het windows opstartscherm (zwart, windows, blokjes) en het "welkom" scherm. na een 10 a 15 seconden herstartte de pc weer, en dat bleef ie gewoon zo doen...

ik heb dan opgestart in safe mode, en automatisch herstarten uitgevinkt. nu krijg ik dus een blauw scherm te zien, en daarop staat:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: nv4_disp

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Het stuurprogramma van het apparaat is in een oneindige lus blijven hangen. Dit wordt meestal veroorzaakt door een probleem met het apparaat of door onjuiste programmering van de hardware door het stuurprogramma.

Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0x000000EA (0x86579020, 0x86528290, 0xF7C72CBC, 0x00000001)

nv4_disp
bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul

nv4_disp klinkt me zo gfx kaart-achtig, dus heb ik geprobeerd de gfx driver te herinstalleren (oude eerst verwijderd, natuurlijk). spijtig genoeg zonder resultaat...
wat me wel opviel, is dat de pc wel opstart als de gfx driver verwijderd is. maar de vertikale lijnen zijn er ook dan nog...

heeft iemand hier een idee wat er mis is gegaan, en hoe dit eventueel verholpen kan worden?

PS: aan m'n systeem is niks overclocked of iets dergelijks. alle instellingen staan zowat op default...

alvast bedankt,

franco

Tja, die foutcode in Google intrommelen, kom je o.a. hier terecht.

Toch weer eens alle drivers met dit tooltje, helemaal verwijderen, en de goede drivers even bij deze site ophalen, die zijn wat stabieler als de originele.

Ook de memtimings in de bios kunnen deze problemen veroorzaken, zet ze op default en probeer opnieuw.

tja, gegoogeld had ik ook... maar vond zoveel info dat ik er bijna in verdronk. eigenaardig genoeg heeft ieder er "zijn" uitleg voor...
de 1 lost 't op met een andere gfx-driver, bij de andere is de gfx-kaart om zeep, bij sommige is het een xp/nvidia comptabiliteits-probleem, bij enkelen zou het een virus zijn... en op een forum zag ik er zelfs 1 die er een patch voor had!!!

nou ja, de oorzaak was heel simpel... gfx-kaart petoet...
voor alle zekerheid effe naar de verdeler gebeld, en die dacht hetzelfde... vooral met die vertikale lijnen erbij... de chip zou naar de maan zijn.
mag de kaart komen omruilen, dus valt alles nogal mee.

in elk geval nog 's bedankt voor de spontane reacties,

franco

fout nv4_disp

ik hat die fout ook met een nvidia 7600gs ook lang gezocht
en nu heb ik die stroom steker er uit gehaalt en nu is die
volgens mij wel goed maar ik kijk er nu nog ff naar of
die fout wel hecht weg is
steker er uit hij blijft wel doen ik dacht ook dat die dan
niet meer deet maar probeer het ff ik hoor het wel

:thumb:

Buiten het feit dat je reactie leesbaarder zou worden als je gebruik zou maken van leestekens, haal jij een vraag omhoog die 2 jaar oud is en niet meer actueel.

Daarom sluit ik dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan