nv4_disp infinite loop

• Onderwerp starter Onderwerp starter zman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2010
hallo, 1e keer dat ik op dit forum ben.

Ik heb sinds een week last van de welbekende nv4_disp BSOD.

Nu heb ik zelf al zitten zoeken naar oplossingen maar vond ongeveer op elke site weer een ander antwoord of een reactie uit 2002 ofzo. En wat ik van deze oplossingen geprobeert heb heeft niet geholpen.

Mn pc start nu alleen nog maar op in veilige modus, normale modus knalt ie hem eruit na het windows XP laadscherm of vlak na / tijdens het inloggen

Ik heb al nieuwe grafische kaart drivers gedownload, oude verwijderd met driver sweeper in veilige modus en dan nieuwe geinstalleerd in normale modus waarna ik weer de nv4_disp melding krijg als ik herstart na het installeren van de nieuwe drivers..

Vanmiddag was ik het zat en probeerde ik mn pc te formatteren en alles opnieuw erop te zetten, alleen ging het nu mis tijdens de windows setup.

Ik start mn pc en start windows setup via de cd, dan gaat ie bestanden laden en hierna krijg ik weer een nieuwe BSOD, nu niet over nv4_disp maar gewoon een melding dat er iets fout is gegaan en windows heeft het programma uit voorzorg afgesloten.

Is er nog iets wat ik kan proberen? of is mn kaart kapot ? of is het weer iets anders?

Mijn specs: (geen idee of de lezers hier wat aan hebben. Ik heb deze pc overgenomen van iemand, weet niet echt wat er precies in zit qua hardware, pc heeft het altijd goed gedaan tot nu.
Heb de volgende info gevonden via een gratis programma wat me werd aangeraden op een andere site, als er meer info nodig is vertel me hoe ik het kan vinden dan zal ik het erbij posten.)

Windows XP Professional Service Pack 3 (build 2600)

System Manufaturer:
Dell

Processor:
2,40 gigahertz Intel Core 2 Duo
64 kilobyte primary memory cache
4096 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Multi-core (2 total)
Not hyper-threaded

Memory modules:
2046 Megabytes Usable Installed Memory

Graf kaart:
NVIDIA GeForce 9800 GX2

PS. sorry voor wall of text maar ik wil graag weten of ik het zelf niet kan fixen voordat ik naar de reparatie winkel stap

Bij discussies over wie nu de beste videokaartenfabrikant is ATI of nVidia komt ook steeds vaker de kwaliteit van de drivers ter sprake. Op dit punt moet nVidia nu even ernstig inleveren: in de laatste versie, 196.75, is een akelige bug gekropen welke de automatische snelheidsregeling van de fan stil zet. Het resultaat is oververhitte GPU's, terugvallende framerate en in extreme gevallen: de dood (van de GPU, de gebruikers blijven gelukkig ongedeerd). Dus blijf ver weg van deze update als je een "heavy gamer" bent! Heb je deze driver al geinstalleerd, downgrade dan zo snel mogelijk naar een oudere driver!
Bron: HelpMijHome
Weet niet of dat met jouw probleem te maken heeft,dit is alleen ter info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan