NvCpl.dll.

Status
Niet open voor verdere reacties.

joe

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2002
Berichten
75
Dag beste mensen!
die dll.etjes he... ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Als ik mijn pc. opstart kwam er te staan:
"C:\windows\systeem\NvCpl.dll. de vermelding ontbreekt: nvstartup."
Ik heb de dll. gedownload van een link ergens op helpmij.nl en unzipped, netjes in system. Ge-reboot en nu staat er :
er is een fout opgetreden bij het laden van C:\ windows\system\nvcpl.dll. een initialisatie routine van de Dynamic link library ( dll.) is mislukt"
Weet iemand mischien wat er mis is gegaan?
 
Verwijder eens je videokaart drivers en installeer deze daarna opnieuw.
 
nee, helaas. geen verschil, hij doet het verder vreemd genoeg goed. alleen afsluiten doet hij niet meer. nee, dat lieg ik .. hij sluit goed af als ik hem in een mindere resolutie zet! mischien wel handig om te weten...
 
Hai Joe.
Ik heb precies dezelfde foutmelding als wat jij beschrijft.
Ik had alles geinstalleerd en heb later geprobeerd de laatste vga kaart driver voor de nvidia te instaleren en sinds die tijd heb ik ook de : melding "C:\windows\systeem\NvCpl.dll de vermelding ontbreekt: nvstartup."
Ook ik heb opnieuw de oude driver geinstalleerd maar helaas , elke keer met het opstarten geeft ie dit nu aan .
Hopenlijk is er iemand die weet hoe dit kan worden opgelost.

Groetjes Ina
 
start > uitvoeren > regedit [enter]

ga door op de plusjes te klikken naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

daar staat ergens:

[NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup

staat dat daar, of mist er iets aan de lijn boven ???
 
ps heb je je nvidea kaart overklokt ??
 
hey Ina en vaat!
Ik denk dat mijn probleem is opgelost! Wel drastische maatregelen hoor, ik was het zo zat dat ik maar geformateerd heb en nu doet alles het weer zonder foutmeldingen. ik kreeg er namelijk steeds meer!!
evengoed heb ik even gekeken bij de tip van Vaat, maar ik zie er niets van terug, het dichtste bij komt: [load power profile] rundll32.exe powrprof.dll load curent powerscheme. maar de rest herken ik niet.
Nog wel een vraagje, wat is overklokt? en klopt het nu eigenlijk wel?
Heel erg bedankt voor jullie reacties, Joe.
 
Geplaatst door joe
hey Ina en vaat!
Ik denk dat mijn probleem is opgelost! Wel drastische maatregelen hoor, ik was het zo zat dat ik maar geformateerd heb en nu doet alles het weer zonder foutmeldingen. ik kreeg er namelijk steeds meer!!
evengoed heb ik even gekeken bij de tip van Vaat, maar ik zie er niets van terug, het dichtste bij komt: [load power profile] rundll32.exe powrprof.dll load curent powerscheme. maar de rest herken ik niet.
Nog wel een vraagje, wat is overklokt? en klopt het nu eigenlijk wel?
Heel erg bedankt voor jullie reacties, Joe.

De regel van de foutmelding lijkt exact op een programma dat de klok en geheugen instellingen zet op Nvidea gebaseerde grafische kaarten. Als je je videokaart sneller heb laten draaien (hogere toeren), dus overklokt kan het de instellingen in de war schoppen.

Maar zou je er geen zorgen meer over maken. Met die format is alles wat fout zat verdwenen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan