Nvidea gts250

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Wanneer ik een game speel komt de PC na circa 5 min vast sinds dat ik een nieuwe video kaart heb, oude was ATI 1300 pro, de nieuwe een NFORCE GTS250 1GB , mijn PC heeft een 4 GB en een dual processor 2,1 Mhz .

Wat zou de oorzaak zijn ?

Hoi,

Hoeveel watt is je voeding?
en de driver van de ati kaart goed verwijderd?

Modag

ja

500 watt en ik heb de PC geformateerd toen ik geheugen en nieuwe grafische kaart geplaats heb.
PS de voeding is verbonden aan de stroomingang videokaart dat is allemaal ok.

500 is wel krap voor die kaart. vooral als het geen A merk voeding is. dat ding verbruikt max 150 watt en dat is kaart alleen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

En toe alle benodigde drivers geinstalleerd beginnende met de moederbord driver.
en hoe is de luchtflow in de kast.

Modag

Hoi,

en welk moederbord heb je als ik vragen mag lastig ben ik he.;)

modag

Voor deze videokaart wordt 450 W aanbevolen, Maar ik denk dat het beter is om een 600 watt voeding te hebben.

Ik heb namelijk de Nvidia 285 met een 700 watt voeding terwijl deze kaart 550 watt nodig heeft, werkt prima!

Probeer inderdaad eerst even alle ATI software te verwijderen en er zeker van te zijn dat de Nvidia Software voor 100% goed geinstaleerd is.

Voor deze videokaart wordt 450 W aanbevolen, Maar ik denk dat het beter is om een 600 watt voeding te hebben.

Ik heb namelijk de Nvidia 285 met een 700 watt voeding terwijl deze kaart 550 watt nodig heeft, werkt prima!

Probeer inderdaad eerst even alle ATI software te verwijderen en er zeker van te zijn dat de Nvidia Software voor 100% goed geinstaleerd is.
Als 450W word aangeraden zit je met 500 zeker genoeg!! ikzelf zou er nog een fan bijplaatsen, voor lucht erin, achter lucht eruit. Dat is de beste opstelling met airflow

Als 450W word aangeraden zit je met 500 zeker genoeg!! ikzelf zou er nog een fan bijplaatsen, voor lucht erin, achter lucht eruit. Dat is de beste opstelling met airflow

Je moet ook rekening houden met een: Processor, een Hardeschijf, de fans de cd speler... noem maar op ;)

ok

Ja ok, om even te verduidelijken wanneer in de game een fel licht komt of een plotse grafische weergave (die heel snel is) dan loopt het spel vast ...
Wanneer ik de grafische kaart instel op low resolution heb ik dat niet maar ik ga er van uit dat ik ten minste een betere resolutie kan nemen dan met mijn vroegere kaart de radeon X1300 pro ...

Is het veranderen van de voeding een oplossing van 500 naar 700 watt BV ???

Is het gevolg van hoge resolutie = meer stroomverbruik ???

Ja ok, om even te verduidelijken wanneer in de game een fel licht komt of een plotse grafische weergave (die heel snel is) dan loopt het spel vast ...
Wanneer ik de grafische kaart instel op low resolution heb ik dat niet maar ik ga er van uit dat ik ten minste een betere resolutie kan nemen dan met mijn vroegere kaart de radeon X1300 pro ...

Is het veranderen van de voeding een oplossing van 500 naar 700 watt BV ???

Is het gevolg van hoge resolutie = meer stroomverbruik ???

Elk programmatje dat je start kost meer stroom voor je pc :P dus ook hoe meer resolutie je hebt hoemeer rekenkracht het kost voor je videokaart om het uit eindelijke waar te maken ;)

Zwaardere voeding is echt een onzinadvies. Niet doen.
De voeding is zwaar zat.

edit:
Welke bios-versie heb je?
En welke processor heb je preceis (heb geen zin om te zoeken)

De temperatuur van die processor is echt slecht. Het is een C2D gezien de kloksnelheid en die mag echt niet richting de 70 graden lopen.
Ergens rond die 70 graden wordt de pc voor de zekerheid uitrgeschakeld. Dus daar hebben we vermoedelijk de oorzaak.

En in die P182 zitten meer koelers. Ik heb de voorganger, een P180, en daar zitten uit mijn hoofd 4 kastkoelers in.

Laatst bewerkt:
Dan heb ik niks gezegt :)
Geeft niet.
Maar je moet zo denken: VIdeokaartbouwers gaan er altijd al vanuit dat mensen een b-merk voeding hebben. Dus als ze 550W adviseren, dan bedoelen ze een b-merk.
Zo wordt bij een HD4870 een 500W-voeding geadviseerd. Ik weet zeker dat er 400W-voedingen zijn die een HD4870 makkelijk kunnen trekken.

Geeft niet.
Maar je moet zo denken: VIdeokaartbouwers gaan er altijd al vanuit dat mensen een b-merk voeding hebben. Dus als ze 550W adviseren, dan bedoelen ze een b-merk.
Zo wordt bij een HD4870 een 500W-voeding geadviseerd. Ik weet zeker dat er 400W-voedingen zijn die een HD4870 makkelijk kunnen trekken.

Ik heb een A-merk coolermaster 700watt.. maar eigenlijk heb ik 750 watt ofzo? en een B-merk 700 watt zou 650 zijn ofzo :shocked: logica... :O

Zoiets ja....
Och.. je moet ergens vanuit gaan. Ze willen niet te veel mensen die met hun kaart terugkomen, omdat de voeding niet goed is. Dus houden ze gewoon grote marges aan.
De ene voeding is sowieso de andere niet. Wattage zegt iets, maar in de praktijk zegt het nog vrij weinig. Het beste kan je kijken naar hoeveel Ampere er op de gecombineerde +12V-lijn zit. Maar goed... we gaan een klein beetje offtopic. Lees voor meer info mijn infro-draadje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan