Nvidea Gtx 750

Status
Niet open voor verdere reacties.

Domm

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
76
Hallo,
Ik heb een displayport op mijn pc maar die zend geen signaal uit naar mijn scherm. Iemand een tip? Zelf denk ik dat het aan een driver moet liggen, de nieuwste drivers zijn geïnstalleerd.
Videokaart:Nvidea gtx 750
Scherm: Dell U2715H

marc
 
ja het staat er op en de stekker past er ook in...
 
Zou dat een poort zijn die niet intern verbonden is? Er zat een rubbertje op en dat was niet bij de andere poorten... maar dat lijkt mij dan ook weer zo onwaarschijnlijk.
 
Welk merk en type is die kaart exact..?
De uitvoering verschilt nl. per fabrikant. nVidia is de chip-fabrikant maar de kaart kan bijv. van Asus, Sapphire, MSI, Gigabyte etc. zijn...
Dat rubbertje is gewoon bescherming tegen stof en vuil...kan me niet voorstellen dat er een "loze" poort aanwezig zou zijn, dat zijn voor de fabrikant onnodige kosten.
 
Dacht ik ook, het moet aan een driver liggen... Ik heb medion en coolblue om hulp gevraagd... Ik wacht af wat ze antwoorden...
 
Het is een medion computer (Medion Akoya E2225D), welk merk dat dan is weet ik niet.. Iets Duits denk ik...
 
Momenteel werk ik met HDMI, een poort van boven aan de achterkant van de pc naast een dvi en vga poort. De display port is onderaan en er zit daar nog een hdmi poort gans van onder... Die onderste hdmi poort zend ook geen signaal uit... Heb ik net geprobeerd
 
Zou het geen instelling in de Hardware kunnen zijn, dat ik bevoordeeld een andere reeks poorten moet gebruiken? als dat al kan...
In apparaatbeheer werkt alles correct in elk geval...
 
Bij de specificaties van de Medion Akoya E2225D wordt alleen vermeld: NVIDIA® GeForce® GTX 750, daar wordt ik niet veel wijzer van want zoals eerder gemeld geeft de website ban nVidia aan dat er geen display-poort op de kaart zit...
Wazig...Medion schijnt tegenwoordig van Lenovo te zijn. De computers van Medion hebben tegenwoordig custom-made moederborden van MSI aan boord, waar dat in de begin-jaren Asus moederborden waren.
De gebruikte videokaarten zijn veelal ook niet de meest recente, vaak wat men het voordeligst kan inkopen heb ik de indruk, hetgeen niet betekent dat het niet in orde zou zijn.

De info die je geeft maakt het er allemaal niet duidelijker op.
Kun je wellicht een foto maken van de achterkant van de computer en daarop aangeven welke aansluiting je precies gebruikt..?
 
Foto, is nogal moeilijk... Ik moet bijna verbouwen dan... maar in het midden (de videokaart) 3 poorten horizontaal (hdmi, vga,dvi) en dan onderaan wat niet deel uitmaakt van de videokaart volgens mij, een kaart waar usb-poorten op zitten met daaronder nog eens (vertikaal onder mekaar) 3poorten, (vga, display port, hdmi). Het zijn de onderste poorten die geen signaal uitsturen(hdmi en DP)
 
Dat klopt dat daar geen signaal uit komt, die onderste poorten zijn de uitgangen van het moederbord, die worden uitgeschakeld op het moment dat er een losse videokaart in het systeem wordt gedetecteerd door de BIOS.
Als je de GTX 750 eruit haalt worden die poorten geactiveerd, die werken dan op de GPU die in de processor zit.
 
oei oei, best laten zitten en verder werken op hdmi dan?... maar ik vraag mij af of ik wel de volledige capaciteit van mijn scherm gebruik dan met die HDMI kabel, scherm is pas nieuw, Dell U2715H (resolutie 2560*1440)... Hdmi is 1.3
 
En als ik de videokaart uitschakel in het apparaatbeheer, zou de displaypoort dan werken en is dat dan een goede oplossing?
 
Dat gaat niet lukken, je zult hem er fysiek uit moeten halen, uitschakelen werkt niet omdat de BIOS de kaart nog steeds "ziet" in het PCI-e slot.
Jouw scherm werkt uitstekend via HDMI aangezien het HDMI 1,3 betreft, dat ondersteunt een resolutie van 2560 x 1600p / 60 Hz. ( Bron )
Ik zou dus gewoon de HDMI blijven gebruiken. :thumb:
 
In het configuratiescherm bij de beelschermresolutie zie ik in elk geval 2560*1440 staan (max dus), waaruit ik veronderstel dat hdmi-kabel 1.3 geschikt is. Klopt dit of zijn er daar nog andere eigenschappen aan verbonden?
 
Ok, bedankt voor de les, ik heb zeker weer iets bijgeleerd vandaag...

Marc
 
Onder de link van de Bron in mijn vorige bericht vindt je alle specificaties van de verschillende HDMI-versies.
Daar staat ook het antwoord op jouw vraag, succes, veel plezier ermee en een fijn weekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan