Nvidia 6600GT - 6800

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik zal even beginnen met de specs van mijn pc.

*Gigabyte GA7N400 pro(rev 2)
*AMD Athlon 3200+ (400MHz FSB)
*2 X 512MB DDR3200 dual chanel
*2 X Maxtor 160GB 8mb SATA
*2 X Seagate 120 GB 8mb ATA100
*NEC ND3520AW
*NEC ND1300A
*6 X Nexus 120mm Fan's
*GeCube ATI Radeon 9600PRO 128Mb(RV350) 2 jaar oud
*A-open 350W(max) voeding(12cm fan)
*windows XP sp2 +alle updates

Ik ben eigenlijk al een hele tijd aan het twijfelen of ik nou een andere videokaart moet nemen of niet.
Ik speel erg veel MOHAA(online) en COD(singleplayer)Maar ik heb eigenlijk altijd al een beetje last van schokken gehad,en tijdens online spelen vaak last van lag.

Ik twijfel voornamelijk omdat ik nog met een AGP slot zit.Maar omdat ik eigenlijk nog maar een paar maanden de Athlon 3200+ met nieuw geheugen heb,is het ook nog niet in me opgekomen om al te gaan upgraden naar het 64bit PCI-E platform.
Maar ik zou toch graag ook eens wat andere,nieuwere shooters willen spelen,en dan loop je toch tegen de beperkingen van mijn kaart aan,of is deze processor nu ook al een bottleneck bij wat nieuwere games?.

Ook zit de voeding me een beetje dwars,ook al heb ik nog nooit(voor mij herkenbare) problemen gehad met de 350W.Maar met een videokaart upgrade weet je het nooit.

Ik heb me dus zo'n 2jaar niet verdiept in videokaarten(met alle gevolgen van dien:D )
Ik zit een beetje met de letter combinaties achter de typeaanduidingen.Je zou zeggen dat een 6800 sneller is dan een 6600 :thumb:Maar dan beginnen ze met GT,TD,DV,LE en 128mb en 256mb geheugen. :evil: :evil:

Ik heb een paar kaartjes uitgezocht in mijn budget klasse van €220

1* €164,50 - Xfx GF FX 6600GT 128mb tv/dvi

2* €169,50 - Club 3D 6600GT 128MB GDDR3 TV+DVI+CRT

3* €195,50 - XpertVision GF 6600GT 256MB TV-out

4* €196,00 - MSI NX6800-TD128 128mb 256bit TVout DVI

5* €211,00 - Xfx 6600GT 256mb tv/2dvi

Is het nu beter om een 6600GT te nemen of een gewone 6800,en mag ik aannemen dat de 256mb versies deze keer ook echt sneller/beter zijn.2 Jaar geleden was 256mb geheugen vooral een verkooptruc.
En zal de voeding het nog kunnen trekken met 350W

Mijn excusses voor de lange post,ik heb nog wel eens de neiging om uit te wijden :o

Laatst bewerkt:
Een 6800 is in principe beter dan een 6600GT, kijk wel naar het type geheugen: heeft het gddr of ddr geheugen. Gddr=beter.

*BTW dat je soms lag hebt ligt niet aan je videokaart maar aan je internet verbinding

Cod en Mohaa zijn spellen waar jouw pc heel gemakkelijk mee zou moeten omgaan. Zet eens zoveel andere programma's uit en installeer eens hitman pro om alle rommel eruit te filteren.

www.hitmanpro.nl

succes
!

Het geheel is getest op een schone install met bijna geen services en programma's op de achtergrond,en met alle updates(windows is standaard al uitgekleed met nlite alle overbodige dingen zijn verwijderd).Ook zijn de firewalls en virus scanners uitgeschakeld wanneer ik een spel speel en de gamepartitie wordt regelmatig gedefragmenteerd.

Andere drivers hebben geen effect.Hitman pro wordt regelmatig gedraaid en behalve eens een cookie wordt daar nooit wat mee gevonden.
Voor de rest onderhoudt ik mijn windows behoorlijk goed.

Ook in de singleplayer schiet de fps in mohaa en cod soms plotseling naar beneden en wordt het spel dus onspeelbaar,terwijl de instellingen van het spel al op laag staan.

Nog even over de hoeveelheid geheugen,ik heb nu 2 AGP kaarten van expertvision gezien

*6600gt met 128mb ddr3 voor €180
*6600gt met 256mb ddr3 voor €210

is het nu beter om die met 256mb te nemen of maakt het in games nog niet zo veel uit.

Ik heb een budget van zo'n €250 maar daar moet eigenlijk nog wel een goede voeding bij(dit heb ik eigenlijk al te lang uit gesteld)

1 - Ik zou de 256MB nemen (Ik heb zelf de 128MBversie en daar speel ik alle nieuwste spellen zonder problemen mee trouwens)

2 - Als je voeding van a-kwaliteit is hoef je deze niet te vervangen.

3 - Hitman pro is de laatste die ik je aanraad. Kijk even op mijn tutorial hoe je je pc (m.i.) het beste kunt onderhouden:

tutorial

*BTW dat je soms lag hebt ligt niet aan je videokaart maar aan je internet verbinding
of aan de server waar je op speelt...
voor de rest, 350 watt is ruim voldoende, tenzij je een kaart als de GeForce 7800 GTX wil gebruiken, dan is een 400 watt meestal nog ni goed (als je een beetje wilt overklocken...

Ik heb toch maar een 6600GT 128mb(ddr3) genomen,deze paste wat beter in mijn budget,samen met een huntkey 550W voeding.De andere voeding gebruik ik nu voor mijn linux bakje.

Ik moet zeggen dat het in farcry echt een wereld van verschil is,ik kan nu spelen zonder dat het schokt en bibberd.Ook BF2 gaat lekker soepel.

Ben benieuwd wat COD2 gaat doen.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Die gaat het ook prima doen, schakel wel even de directx 9 optie in.. had ik gehoord op het forum en dat scheelt inderdaad een hoop! :thumb:

Geplaatst door Sarvo
Die gaat het ook prima doen, schakel wel even de directx 9 optie in.. had ik gehoord op het forum en dat scheelt inderdaad een hoop! :thumb:

Ik heb Directx9c geinstalleerd,dan wordt die versie toch ook gebruikt?........(of niet?)

Geplaatst door wynand
probleem opgelost?

Je bedoeld in mohaa en cod?

IK heb nu eerst wat nieuwe spellen,ik hen mohaa en cod al een tijdje niet meer gespeeld.

Geplaatst door hjllo

Ik heb Directx9c geinstalleerd,dan wordt die versie toch ook gebruikt?........(of niet?)

Het spel kijkt zelf wat het beste is en als je geen monster van een pc hebt zal die op directx 7 stan (auto).. bij de scherminstellingen kan je dit op directx 9 zetten.

Op mijn pc (zie systeemknop) stond ie automatisch op 7.

Jij hebt meer geheugen,maar voor de rest wel aardig gelijkwaardig.Ik ga eens kijken waar die op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan