Nvidia 9300GE

Status
Niet open voor verdere reacties.

BMWtje

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2010
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire X1700 met hierin een Nvidia 9300GE 256 videokaart.
Op deze kaart zit een HDMI aansluiting welke ik met een HDMI kabel verbanden heb met de tv (Samsung).
Bij de instellingen kan ik keurig netjes de tv terug vinden en heb alszodanig ook haarscherp beeld als ik een film via de computer afspeel (computer draait op Windows Vista Home Premium)
De software die ik gebruik voor af te spelen is XBMC en werkt naar behoren.
Toch heb ik geen geluid via de HDMI.
Als ik de HDMI kabel aansluit op een laptop heb ik zowel beeld als geluid, dus de kabel is oke lijkt me.

Vanaf de videokaart loopt wel een dun kabeltje naar de (onboard) geluidskaart maar helaas krijg ik wanneer de computer op de tv is aangesloten geen geluid.
Ook na het updaten van de drivers voor de videokaart lukt het niet om er geluid uit te krijgen.

Als ik via control panel naar sound ga staat er alleen Digital Output Divice (SPDIF) aangegeven (werkend) en speaker en hoofdtelefoon (niet aangesloten).

Toch hoop ik dat het mogelijk is om op de een of andere manier wel via de HDMI geluid op de TV te krijgen tijdens het afspelen van films.
Ik zie een (mogelijke) oplossing dan ook graag tegemoet.

Alvast bedankt BMWtje

via hdmi moet dat gewoon gaan.
kijk eens op de pc bij Afspeelapparaten en vink daar de hdmi aan (rechtsklik op luidspreker rechtsonder in beeld)

Laatst bewerkt:
Het frapante is dat daar geen HDMI bij staat terwijl deze toch echt wel aanwezig is en ook keurig beeld geeft.
Ook in de device manager is geen HDMI terug te vinden.

het kan zijn dat je die pas kan zien als hij daadwerkelijk is aangesloten

als hdmi niet automatisch geselecteerd wordt :

Om de audio-output om te schakelen naar HDMI volgt u deze stappen:
1.Klik op Start en dan op Configuratiescherm. Selecteer de categorie Spraak, geluid en audioapparaten.
2.Selecteer Geluid en audioapparaten. Klik in het geopende venster op het tabblad Audio.
3.Onder Geluid afspelen vindt u een keuzelijst. Het geselecteerde audioapparaat is de standaard geluidskaart, bijvoorbeeld Realtek High Definition Audio Device en de lijst bevat minimaal een tweede optie voor HDMI-audio of Digitale audio. Selecteer deze optie aangegeven als HDMI of Digitale audio in de keuzelijst en klik op OK om te bevestigen en sluit het venster.

De audio moet nu worden afgespeeld via de HDMI-output.

Laatst bewerkt:
3.Onder Geluid afspelen vindt u een keuzelijst. Het geselecteerde audioapparaat is de standaard geluidskaart, bijvoorbeeld Realtek High Definition Audio Device en de lijst bevat minimaal een tweede optie voor HDMI-audio of Digitale audio.
De audio moet nu worden afgespeeld via de HDMI-output.

Deze tweede optie is er helaas niet.
Ik heb al diverse versies van de Nvidia kaart geprobeert en sommige (oudere) lopen vast.
De meest recente van de Nvidia site draait wel maar geeft geen geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan