NVIDIA driver instelling >> AoE III

• Onderwerp starter Onderwerp starter R1ck
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R1ck

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hallo,
Ik heb een heel irriterend probleem:
Op de een of andere manier is er iets aangepast bij de instellingen van mijn driver..
Waardoor ik bij Age of Empires III hele lelijke graphics krijg, misschien iemand die mij kan helpen (a.d.h.v. de bijlage)

Dit probleem komt ook voor bij het kijken van dvd's op de computer..
Voorheen heeft hij deze rare verschijnselen nooit getoond *-)
Pas toen ik de nieuwste driver van nvidia.com downloade, gebeurde dit..
Hierdoor probeerde ik wat aan te passen bij kleureninstellingen, maar dit werkte ook niet.
Ik heb nu maar weer de driver die mee is geleverd bij de videokaart geinstalleerd. Dit is lijkt mij nog altijd het beste, maar tot nu toe nog niet goed genoeg...
HELP!!

Groeten,
R1ck

Bijlagen

• AoEIIIscreen.JPG
    AoEIIIscreen.JPG
    44 KB · Weergaven: 60
staan de kleuren wel ingesteld op 16 of 32 bits?
en update evt. de drivers naar de laatste versie.

Ik denk dat je je formaat scherm aan moet passen. bv het is nu 800X600 maar je moet naar 1024X768 of nog hoger.
Dit vind j in rechtermuisklik op een legeplaats bureaublad. Dan [eigenschappen] en klik hier op tabblad instellingen.
schuif dan de schuifbalk naar rechts en dan op toepassen klikken (even zoeken wat je prettig vind om tegen aan te kijken) als het niet goed gaat dan doe je niks en komt na 15 seconden het originele beeld automatisch terug, vind je het wel goed dan klik je op [JA].
Als dit dan goed gelukt is klik dan ook even op [geavanceerd] en dan op tabblad monitor om daar een hogere frequentie in te stellen indien mogelijk.

PS
Vaak is 16 bits warekleuren afdoende, als je geen geavanceerde foto/video proggie draait!

hij heeft gelijk waarschijnlijk. je moet het met minimaal 16 bits en 1024x768 resolutie hebben om het spel te draaien (systeemeisen)

hij heeft gelijk waarschijnlijk. je moet het met minimaal 16 bits en 1024x768 resolutie hebben om het spel te draaien (systeemeisen)

Bedankt voor jullie bericht..
Maar mijn beeldscherm instellingen staan als volgt:
1024x768, 32-bits, 85 hertz...
Dus ik denk niet dat het daaraan ligt..
Zelf denk ik dat het bij de kleurinstellingen zit..die je handmatig kunt aanpassen..
Maar ik weet niet precies met welke schuifbalk ik moet "klooien"..weten jullie daar misschien iets op ?.. (terugzetten naar standaard instellingen kan niet daarbij )

Bedankt voor jullie bericht..
Maar mijn beeldscherm instellingen staan als volgt:
1024x768, 32-bits, 85 hertz...
Dus ik denk niet dat het daaraan ligt..
Zelf denk ik dat het bij de kleurinstellingen zit..die je handmatig kunt aanpassen..
Maar ik weet niet precies met welke schuifbalk ik moet "klooien"..weten jullie daar misschien iets op ?.. (terugzetten naar standaard instellingen kan niet daarbij )

Videokaart: Nvidia GeForce 6200 AGP 8x 256MB (Xpertvision = fabrikant)
Ram geheugen computer: 768 MB
Processor: Intel Celeron D 2,40 Ghz P4
Windows Xp HOme Edition

heb je bij eigenschappen ingesteld dat hij met 256 kleuren moet laden?
-->pictogram bureaublad/start menu -->eigenschappen -->compatibiliteit --> 256 kleuren (evt uitzetten)

heb je bij eigenschappen ingesteld dat hij met 256 kleuren moet laden?
-->pictogram bureaublad/start menu -->eigenschappen -->compatibiliteit --> 256 kleuren (evt uitzetten)

Dat heb ik net geprobeerd, ik dacht misschien zelf ook dat het daaraan lag.
Maar hij gaf in het spel geen effect, de optie "256 kleuren" stond nog uitgeschakeld, toen ik hem inschakelde bleef het zelfde effect werken, de blokkerige wolkjes en het "overstromende water"

Help :|

misschien kan je de drivers updaten? of had je dat al gedaan.

misschien kan je de drivers updaten? of had je dat al gedaan.

De drivers had ik ook al vernieuwd..
ik denk dat het ergens bij de kleuren zit,,
als iemand mij maar kan vertellen welke kleuren en hoe ik die moet aanpassen (bijv. contrast ofzo)

misschien kan je kijken bij:
eigenschappen beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd

misschien kan je kijken bij:
eigenschappen beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd

naja, het zal wel niet op te lossen zijn, want bij geavanceerd staan wel elke beeld instellingen maar kan daarbij niets wijs maken uit wat ik moet veranderen ...
ik kan ook bepaalde kleurenprofielen laden, misschien zegt dat jullie wat ?

zegt me wel wat maar je hebt er denk ik niks aan. aangezien de rest nog wel werkt.
en heb je al geprobeert AoE opnieuw te installeren? of dan het probleem weg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan