Nvidia driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

038soldier

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo,

Heb zojuist (na het formatteren) van de Nvidia site de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd.
Nu geeft Windows update aan, als optioneel, om deze te gaan installeren.

Deze zijn toch al geinstalleerd?

- Evenals:

Zoiets had ik ook met het installeren van de netwerkkaart. De software stond op de Asus cd en later gaf Windows een melding met ICH9. Dat klikte ik aan en toen werd de nieuwste chipset driver gedownload en heb deze maar geinstalleerd. Dat terwijl ik de chipset al installeer via de Asus cd.

Hoort dit zo en is het eventueel erg??

Laatst bewerkt:
zo als ik kan zien zijn de drivers van windows update nieuwer dan aan geoden werd op de site. aangeraden woord ook om altijd alle windows updates te instaleren.

Ja altijd windows update gebruiken.

Indien hij tijdens het installeren van de update aangeeft dat er een nieuwe versie is gevonden, dan stopt hij met installeren en dan vraagt die u als u een oudere versie wilt instaleren

heb je na het instaleren van de chipsetdrivers en videodrivers wel je pc herstart?oftewel:WAREN ze wel geinstalleerd?
ik vind nl raar dat windows update je nieuwere drivers aanbiedt als dat je ze van nvideasite afhaalt

Laatst bewerkt:
zo als ik kan zien zijn de drivers van windows update nieuwer dan aan geoden werd op de site. aangeraden woord ook om altijd alle windows updates te instaleren.

Hmmz, volgens mij toch niet.
Windows update geeft een release datum van 2-10-2008 terwijl de geïnstalleerde driver versie 178.24 van 15-10-2008 is.
Grote kans dat de 178.24 versie nog niet door MS gecertificeerd is en daarom nog niet wordt gezien als goede driver...jammer dat MS daar altijd een paar weken mee achterloopt.

p.s. WHQL is niet van MS, dus wil MS zijn eigen goedkeuring daar nog eens overheen geven voordat het als officiëel geschikte driver gezien wordt. De release datum van MS geeft dat eigenlijk al aan, op 2-10-2008 heeft Nvidia geen drivers uitgebracht, wel op 25-09-2008 (versie 178.13) tel daar een paar weken bij op voor het digitale goedkeurings bestandje er bij te plakken en dan kom je wel op 2-10.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reacties!
Weet nu dat dit gelukkig niet heel ernstig is.

Hoe zit het nu ?

Omdat ik het wel apart vond, heb ik bij apparatenbeheer naar nieuwe apparaten gezocht.
Niets gevonden en alles was juist geinstalleerd.
Heb de videokaart aangeklikt en op 'stuurprogramma bijwerken' geklikt.
Toen werd er gezegd dat er geen nieuwere versie gevonden is en na het opnieuw opstarten van de updates, werd de videokaart driver niet meer getoond.

Hoe het zit met de chipset weet ik niet.
Deze staan op de Asus cd en daarmee kun je alle aansturingen ineens installeren.
(Dit is het eerste wat ik doe, na een formattatie. Daarna komt pas de ethernetkaart + NOD32)
-Chipset
-Geluidskaart
-Ethernetkaart
Je ziet ook welke versie beschikbaar is, en welke al geinstalleerd zijn. Zo was er een ietswat verouderde driver van de geluidskaart geïnstalleerd.

Heb op het moment van de ICH9 melding, dit maar opgevolgd en het pakket van de site gedownload en toen werd de nieuwste versie geïnstalleerd.
Heb nu geén meldingen meer en alles werd (net als voor de updates) naar behoren.

Er kan een slotje op! :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan