Nvidia driver

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Hoi allemaal,
Heb wat zitten prutsen aan m'n pc, nota bene om hem sneller te krijgen ; ben ik al 3 uur bezig met het volgende probleem : ik ben bang dat ik er een driver van mijn videokaart per ongeluk uitgegooid heb. Krijg namelijk grote pictogrammen en grote letters. Werk met windows 98, videokaart Nvidia 5300 Riva Tnt 2, model 64 V3.53. Heb een plug en play monitor, 17 inch (Proview 780), waarbij ik de resolutie 1024 x 768 aan zou moeten kunnen. Voorheen lukte dit wel, echter als ik het nu zo instel blijft het "schuifje" terugschieten naar 640x480, ook nadat ik gekozen heb voor ok en opnieuw opgestart heb. Heb ook al de driver verwijderd en met de cd rom opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestart maar nog steeds geen resultaat. Wie helpt ?
P.S. Volgens het installatiescherm van de driver zou het bestand op C:windows/system moeten komen staan, na installatie kan ik deze echter niet terugvinden. (Kan natuurlijk dat ik na 3 uur door de bomen het bos niet meer zie)
Wie helpt ?
Alvast bedankt

Drivers

FF de nieuwste driver downloaden werkt bijna altijd.

Op graphic driver drukken, je soort en je OS en downloaden maar

Bedankt voor jullie reaktie.
Paar vraagjes ( want weet er niet zo heel veel van )
- bij graphics driver heb ik de keuze uit Geforce, Quadro en Riva 128/128 ZX. Heb voor de laatste gekozen. Vervolgens keuze uit o.a. Riva 128 driver for Windows 9xAGP of Windows 9xPCI of evt. OS/2 Driver.Heb hier voor Riva 128 driver for Windows9xPCI gekozen.Vervolgens downloaden en dan komt er een
Ultimate Zip file welke ik open. Dan verschijnen er enkele bestandjes of hoe je ze ook noemt, maar wat dan ? Ik weet dus niet wat ik hier verder mee moet doen.

Ik raak steeds verder van huis...........
Vóórdat ik jouw bericht gelezen had, via start-instellingen-configuratiescherm-software de nvidia videodrivers verwijderd. Nogmaals geprobeerd nieuwe drivers te downloaden. Leek te lukken, tot de melding kwam : Setup kan de grafische nvidia-chips op dit systeem niet vinden. Installatie wordt beëindigd. Spuugzat was ik het, dus pc uitgeschakeld.
Wilde ik hem vanochtend weer opstarten, WAT DENK JE?
Dit lukt niet meer !! Blijft hangen op windows 98 logo en verder komt ie niet meer. Heb bij microsoft-site gekeken en via de veilige modus msconfig uitgevoerd en daar de verschillende opstartopties uitgeprobeerd (start A,start B en start C) Nou, bij geen van deze mogelijkheden start hij weer op. Daarna controle systeembestanden gedaan.Blijkt één bestand (vfwwdm32.dll)
beschadigd/veranderd te zijn. Dit zou je kunnen vervangen door dit bestand van de opstartdiskette terug te zetten. Dus doe ik er die diskette in, maar dan krijg ik weer een of andere melding (volgens mij herkent hij in de veilige modus de stations a en d niet meer, kan dat kloppen ?)
Je snapt dat ik na anderhalve dag er echt de balen van heb. Ik hoop dat er iemand is die me vandaag nog HEEEL gelukkig kan maken door in ieder geval te zorgen dat die *&^%%& pc weer opstart, en dan ga ik weer verder met die *&^%$ driver !
Bedankt voor jullie luisterend oor en hopelijk helpt iemand me vooruit !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan